Gå til innhold

Mikrofon...?


Petter Tandberg

Anbefalte innlegg

Har flydd litt på VATSIM, men det er jo forferdelig tungvint med text. Hadde tenkt å kjøpe meg mik, men så satt jeg her å flydde da jeg plutselig kom på "sing-star" mikrofonene... Hehe :grin: Noen som vet om de funker på Data'n. Har aldri hatt mik på data'n før, så vet ikke hvordan ting funker. Må jeg trykke på noe når jeg skal snakke (på VATSIM altså), eller er det bare å bable i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at singstar-micene funker' date=' men jeg anbefaler deg å kjøpe et headset. Koster ikke mange kronene. Og det gjør det hele veldig mere realistisk.

Du må trykke på en knapp for å snakke ja, en såkalt PTT-knapp (PushToTalk). Denne kan være en hvilken som helst knapp på tastaturet. [/quote']

 

Hvor kan jeg velge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du' date=' de Sing-star mikrofonene fucker faktisk på PC'en, men råder til å kjøpe headset. ta en tur på Chlas Olson, der har de brukbare billige headset [/quote']

 

Vil anbefala å ikkje kjøpa billegaste sort. Er veldig slitsamt å fly på vatsim når det er ein eller annan luring som har billigheadset. Det sprakar og bråkar når vedkommande snakkar, og volumet går opp og ned og vanskeleg å få med seg kva vedkommande seier. Spander gjerne ein 200-300 kroner på eit skikkelig headset. Desse er ofte mykje betre å ha på hovudet også, og du får grei lyd i dei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du' date=' de Sing-star mikrofonene fucker faktisk på PC'en, men råder til å kjøpe headset. ta en tur på Chlas Olson, der har de brukbare billige headset [/quote']

 

Spander gjerne ein 200-300 kroner på eit skikkelig headset. Desse er ofte mykje betre å ha på hovudet også, og du får grei lyd i dei :)

 

Jeg kjøpte et headset for 300 kroner på Clas Olhson. Skal si det suger! Det er veldig ubehagelig å ha på lenge og ATC hører meg ofte lavt. Jeg anbefaler å kjøpe et headset som mange synes er bra til vatsim og gaming generelt. Rundt 500 kr regner jeg med at det koster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Alexander har svart allerede, men et USB-headset fungerer som om det er tilkoblet et eget lydkort. Regner med du har høytalere tilkoblet PC-en og du beholder konfigureringen som du har i dag, dvs får all lyd ut av høytalerne.

 

I SB3 eller FSInn går du inn i options og sound og velger headsettet ditt. Dermed vil all lyd som genereres av SB3/FSInn blir rutet til headsettet mens du fortsatt har lyden fra FS9/FSX i høytalerne som vanlig og dette blir "as real as it gets" med kun ATC i headsettet og du hører motordur og omgivelseslyd i høytalerne.

 

Du kan også tilegne en knapp på yoken/stikka som PTT (push-to-talk). Jeg har CH yoke og bruker venstre "pekefingerknapp" til dette. Spør om du ikke får dette til. Du kan selvsagt også bruke en tast på tastaturet som PTT, men det greieste er en knapp på yoken (edit: krever "pay"-utgaven av FSUIPC).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du' date=' de Sing-star mikrofonene fucker faktisk på PC'en, men råder til å kjøpe headset. ta en tur på Chlas Olson, der har de brukbare billige headset [/quote']

 

Vil anbefala å ikkje kjøpa billegaste sort. Er veldig slitsamt å fly på vatsim når det er ein eller annan luring som har billigheadset. Det sprakar og bråkar når vedkommande snakkar, og volumet går opp og ned og vanskeleg å få med seg kva vedkommande seier. Spander gjerne ein 200-300 kroner på eit skikkelig headset. Desse er ofte mykje betre å ha på hovudet også, og du får grei lyd i dei :)

 

Tenkte meg nok det ja. Noen du anbefaler? Kan nok svi av hvertfall 400 spenn på noe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også tilegne en knapp på yoken/stikka som PTT (push-to-talk). Jeg har CH yoke og bruker venstre "pekefingerknapp" til dette. Spør om du ikke får dette til. Du kan selvsagt også bruke en tast på tastaturet som PTT' date=' men det greieste er en knapp på yoken (edit: krever "pay"-utgaven av FSUIPC). [/quote']

Hvis du har CH stikke kan du bruke CH Control Manager og gi den knappen på stikka, som du vil bruke som PTT, egenskap som en tastaturknapp, og velge denne tastaturknappen som PTT knapp.

 

Hvis du har Saitek stikke kan du bruke Saitek SST Software og gjøre det samme som med en CH stikke.

 

For andre kan du bruke AutoHotkey. Dette er mer komplisert, men hjelpefilen beskriver dette ganske godt.

 

Da trenger du ikke betalingsversjonen av FSUIPC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...