Per-kristian Jensen Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hei! Noen som har tips for å få simming mer real og intresant? Tenker da spessielt på pre-flight området. Har funnet en del dokumenter blant annet fra Scandinavian-VA med en del tabeller for ulike corrections og tabeller for fuel planning. Har sett på ett par Cockpit DVDer hvor man får se mye pre-flight planning. Og den ACARS saken i PMDG 737en... Funker den? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Du må ta en walkaround rundt pc-bordet ditt før hver flight. Siter
Frode Skibrek Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Dersom du har hjul på skrivepulten, sjekk dekktrykk, bremse-tilstand, osv :grin: Siter
Johan Holmseth Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Du må ta en walkaround rundt pc-bordet ditt før hver flight. Haha! Dagens, lykke til PK :grin: Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hehe og pass endeligpå at det ikkje er noko lause skruar eller bulkar i treet på pulten eller i skuffene.. og plasser ALL håndagasje under pulten foran stolen before takeoff :grin: Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Det var da veldig til useriøse svar her da... Mulig noen har misforstått men det jeg da mente var planleggning av turen... Fuel planning osv... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Kanskje FS2Crew kan være noe? Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Fuel planning osv... stikkontak i - Check! :cool: Strømbryter på - Check! :cool: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Ikke gjør det til et mål å gjøre det så likt virkeligheten som mulig. Det blir aldri real likevel. Bruk heller simm'en til å få forståelse for systemers virkning. Fly fra VOR til VOR og er du tøff bruker du ikke en gang autopilot. Utfordre deg selv mer enn å trykke på de rette knappene. Bruk FS for det den er verdt. Grunnen til at man spiller eller simmer er gjerne at man får noe igjen. Om man har flygere som forbilder er det klart at man ønsker å føle man får til deres aktivitet så likt som mulig og på den måten synes man får til; noe som gir en følelse av mestring av noe man ser på som en prestisjefylt aktivitet. Andre igjen kan benytte simmen til det fulle og sørge for at fordelene med datasimulering blir utnyttet; mulighet til å kutte ut det man ikke lærer av. Selv veksler jeg mellom måtene å bruke FS på. Jeg bruker helst T-6A Texan II fordi denne er utrolig god å fly i FS selv uten autopilot, og den går fortere enn 250kts selv om det er et enmotors fly så under FL100 så er det flyet like greit å bruke som et hvilket som helst annet fly. Noen ganger slår den andre siden av meg inn og jeg tar en fra-til tur med noen grad av planlegging og bruk av autopilot under utklatring, cruise og approach. Svarene for hovrdan man kan gjøre simming mer realistisk har jeg ikke tenkt så mye på her, men for å gjøre det mer interessant; tenk ut av boksen og gjør innimellom noe du ikke pleier å gjøre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.