Gå til innhold

Gratistur til Faroe Island.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Her har jeg vært før, men nå er sceneryet oppgradert til FSX SP2 og utvidet med mange flere detaljer. Dette er freeware på sitt beste, laget av Ryan Andersen og Peter Poulsen med mye kjærlighet og god kunnskap om Færøyene. Hele øysamfunnet syder av liv, og du finner tettbebyggelse og husklynger over alt. Hovednæringen er fiske og sceneryet minner mye om Lofoten. Kjempegøy å "bushe" rundt med sjøfly og helikopter, og disse screenshottene yder ikke full rettferdighet når man "fryser" stillsbilder.

vaa1.jpg

Man må et stykke ut i storhavet for å finne Faroe Island, så jeg tok turen utover med gromflyet Piper Cheyenne.

vaa2.jpg

vaa4.jpg

vaa5.jpg

Under innflyvningen til Vagar flyplass passerte jeg over Torshavn.

 

vaa6.jpg

va1-1.jpg

Vagar er en rolig flyplass, men det er god forbindelse med utlandet, og det er mye trafikk av travle øyboere som bruker luftveien. Selv foretrekker jeg å forflytte meg inn og ut av fjordene med den robuste Beavern.

va2-1.jpg

va3-1.jpg

va4-1.jpg

va5-1.jpg

va6-1.jpg

va9.jpg

Ellers fikk jeg være med en kamerat som flyr fiskerioppsyn med helikopter.

va8.jpg

va7.jpg

Sceneryet er en opplevelse for de som liker VFR-flyvning, og jeg merker nesten ikke dropp i frames, selv med max innstillinger. ANBEFALES

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar: Trur du verkeleg det er plass til fleire? Det var allereie ein person ombord som inviterte Ernst med på tur. Då trur eg neppe du får plass til meir enn kaffikanna til Ernst før heile maskina ramlar ned ifrå himmelen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig interesse.

 

Vidar: Trur du verkeleg det er plass til fleire? Det var allereie ein person ombord som inviterte Ernst med på tur. Då trur eg neppe du får plass til meir enn kaffikanna til Ernst før heile maskina ramlar ned ifrå himmelen

 

....... :grin: kjære venner, det er da plass til alle som vil, med eller uten kaffekanne (hva med litt taxfree...). Vi er da på dansk teritorium(?) og kjenner jo noen hyggelige dansker som kan hjelpe til. En telefon, så ble det ordnet med en aldri så liten redningsaksjon :grin: . Har forresten fått meg hytte uti havgapet, så det er bare å komme innom.

re4-1.jpg

re1-1.jpg

re3-1.jpg

re5-1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakk kjære venner, veldig hyggelig med besøk her ute i storhavet :grin: .

 

Godt jobba Per, dumt at linken ble forandret i "flightsim.com", men desto bedre at du fant direktelink med designerne av dette sceneryet. Fantastisk fint scenery, meget profft utført!

 

Torstein, flytebrygga er ikke ferdig enda, men hytta ligger bare noen kilometer fra et tettsted med både kai og strand. Æ henter deg der :grin: .

 

Steinar, korsen går det med FEX? Æ får ikke sove før du får det på plass, OK ??

 

Og dåkker andre, bare kom på besøk, den danske redningstjenesten trenger bare noen kvarter, så er det full action. De har plottet inn hytta mi i flightplan, så det går unna direkte fra Vagar til Hyttafjordr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Værste bilder Ernst. Værst!

Dette ser jo utrolig fint ut, jeg var rimelig skeptisk til FSX etter alt det som har skjedd, på flere områder... Men dette er jo bare utrolig flott! Tror nok jeg skal ta en tur innom her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst. Jeg sier bare: Ta en titt i denne tråden, så skjønner du fort hvordan det går med FSX: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=390660#Post390660 :grin: Dog sliter jeg litt med FEX, men håper å finne ut av problemmet om ikke lenge. Den nekter å legge inn nye SKY texturer for meg :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å cruise rundt i solnedgangen. Med de lysene fra fyrtårna bør en finne frem med sjarken også. Merket dog litt røsking i fps ved lavtflyvninig over Torshavn. Mulig det foregikk landskamp på stadion.

 

EDIT:

 

Vil anbefale å lese turforslagene med innlagte linker fra en av utgiverne:

 

http://webryan.dk/tourforslag.htm

 

Linkene gir verdifull informasjon og flotte bilder.

 

Direktelink til nedlasting av siste SP2 utgave: http://webryan.dk/faroes_fsx_acc.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt vilt :grin: og mer takk til enda flere interesserte .

 

Joda, med scenery på full guffe er det litt dropp i frames enkelte steder, spesielt hvis man flyr komplekse fly eller helikopter ( med Piper Cheyenne lugget det over Torshavn). Men det er neimen ikke plagsomt, og for det meste går det glatt.

 

Og nye overraskelser lurer bak hver knaus. Tok nettopp en skumringstur med helikopter, og natt-texturene serverte hakeslepp på hakeslepp. Det kommer kanskje dårlig frem på stillsfoto, men her er noen smakebiter.

hel3-1.jpg

hel2-1.jpg

hel1-1.jpg

.......og til de sist ankomne, dette er altså FREEWARE :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...