Gå til innhold

[Video] The Kai Tak Experience


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Takk for hyggelige kommentarer.

 

Er det kun jeg som fikk assosiasjoner fra "747 extreme landing" fra youtube etter 1:50 eller?

For si det rett ut, når jeg selv så replayen første gang så må jeg innrømme at ihvertfall jeg fikk noen små assosiasjoner mot Korean 747 landingen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Lars!

 

Kai Tak er den gamle flyplassen i Hong Kong som ble stengt i 1998. Nå er det Chek Lap Kok (VHHH) som er hovedflyplassen i Hong Kong. Du vil derfor ikke finne Kai Tak som default flyplass der, men hvis du derimot søker etter 9dragons i filbiblioteket på avsim.com eller flightsim.com så vil du da finne dette sceneryet som jeg bruker i denne videoen.

9Dragons er til og med freeware,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes musikken passet godt. Musikkvalget ble tydeligvis gjort etter å ha tenkt litt på forhånd...

 

Jean Michel Jarre og jeg mener den sangen er på Cd'en med konserten i Hong Kong; "Fishing junks at sunset"?

 

...etterfulgt av "Millions of Stars" fra CD'en "Metamorphoses"...

 

merket hvordan flylyden passet inn i musikken rett etter 6:10.

 

EDIT; der kom musikk-titlene i credits'ene også ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fishing junks at sunset" er opprinnelig fra dobbelt albumet "Consert in China" fra sent på 80 tallet eller no. Har skiva på loftet i en eske. :) Da holdt han konsert i Peking, tror han var den første Vest-Europeer som hadde konsert i Kina. En rå låt fra det albumet som hadde passet bra i denne filmen hadde vært "Arpegiator". Iallefall en utrolig fin video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
"Fishing junks at sunset" er opprinnelig fra dobbelt albumet "Consert in China" fra sent på 80 tallet eller no. Har skiva på loftet i en eske. :) Da holdt han konsert i Peking' date=' tror han var den første Vest-Europeer som hadde konsert i Kina. En rå låt fra det albumet som hadde passet bra i denne filmen hadde vært "Arpegiator". Iallefall en utrolig fin video. [/quote']

 

Stemmer det ja.

 

 

Nja... synes generelt at JMJs "sanger" passer dårlig inn på det meste med unntak av estetisk flyging :) (Les seilfly).

 

Du har nok mye rett i det, han er vel ikke kjent for å lage film musikk selv om mye av hans materiale er brukt på flere dokumentarfilmer ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...