Gå til innhold

Norwegians første B737-800W ferdig


Rasmus Spanne

Anbefalte innlegg

Her er Norwegians nye Boeing 737-800 med winglets ferdig bygget. :)

Maskinen rullet ut fra den ene av Boeing sine to final assembly lines for 737 på Renton 15.desember' date=' og snart får vi se den i farger også ;)

 

Noen som vet når den kommer til norge? :D

Har ingen eksakt dato, men det vil være om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sild i tønne? Vell, etter å ha tilbrakt to timer i SAS sin B738 for en uke siden kan jeg vanskelig forestille meg at jeg får det noe trangere en den turen. Man skal huske på at Norwegien skal benytte den nye typen seter som er betydelig tynnere en det som blant anna SAS bruker. Seteavstanden blir den samme som på dagens B737-300 fly, men på grunn av de nye setene blir plassen noe bedre en idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Tja, trangt blir det jo uansett på disse flya, de skal jo tjene penger...og med 11 flere seter en sas sine 800 merkes vell det tror jeg...det mer en 10% av en MD87 det...he he..eller noe slikt. er ikke sikker...men fine blir de...flott at de kommer med NG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Vet du forskjellen på en 800 og 700 da Steinar? Få høre litt hardcore info her nå..... :grin: :grin: :grin:regner med at du gjør det da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell Geir. B737-800 er noen meter lengre en B737-700. 800 tilsvarer B737-400. Riktig nok er B737-800 noe større en 400. 700 og 300 er på samme sice. Og 500 og 600 er på samme sice.

 

Cocpitt er identisk på hele NG serien, med rom for forsjelig layout på EFIS ND og PFD skjermene. (kundetilpasset)

 

737-700 har 6 nødutganger. 737-800 har 8 nødutganger.

 

Mere du skal vite Geir? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Det var det jeg viste den gutten har kontroll...he he..bare husk og ikke trekk i stikka på samme måte som du gjør i 700 og de andre, det er en vesentlig forskjell i prosedyre og dette er når du roterer på rnw ved takeoff. Om du ser på 800 så har de bumper dedection sensor i rumpa....dette er beskrevet i aom.ha en flott dag...heidå :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
Takk for den Geir. Kan jeg få informere deg om at jeg er utdannet flykjenningsekspert i forsvaret :grin: Så det skal MYE til før å vippe meg a pinnen.

 

Kan også si at motorfestene er endret på NG kontra B737-300/400 og 500 serien

Shit, det må være drømme jobb......den hadde jeg likt..... :grin: ha en fin helg på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er flydd til BFI. Vil det si at den er klar for delivery nå da eller skal de ha flere testflyvinger fra BFI?

Den skal paintes, testes ytterligere, og så er det normalt noen testflyvninger, samt to testflyvninger med piloter fra selskapet som skal operere flyet, før det leveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...