Gå til innhold

A380 departure OSL


Per Johan Næsje

Anbefalte innlegg

He, he, ja planen min er å stå f.eks i Nannestadåsen, tror flyplassområdet blir litt for tett på :crazy:

Vet ikke om noen er kjente i terrenget vest for OSL med utsyn over det meste av flyplassen og med litt overhøyde?

Dersom jeg da kunne få litt hjelp av dere andre spottere som evt. har adgang til trafikkfrekvensene, så kunne vi gjøre en avtale om at dere ringer meg opp på mob. når det nærmer seg taxing og take-off.

På den måten slipper jeg å gå tom for batteri og tape før den virkelige happeningen!

Jeg tror dette kan bli noe av det råeste filmopptaket gjort så langt av A380 :cool:

Bildet i min tidligere tråd viser en 600mm + 2.0 extender, crop faktor inn på kamera er 7,2x dvs oppsettet på bildet gir 8640mm brennvidde!

Må bare få putta på noen feite ND filtre slik at jeg får lagt meg på 8-11 i blender, så tror jeg vi skal greie skarpe og klare bilder på en 3-4 km hold :D

 

Det som er viktig å få klarlagt er når take off vil finne sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He' date=' he, ja planen min er å stå f.eks i Nannestadåsen, tror flyplassområdet blir litt for tett på :crazy:

Vet ikke om noen er kjente i terrenget vest for OSL med utsyn over det meste av flyplassen og med litt overhøyde?

Dersom jeg da kunne få litt hjelp av dere andre spottere som evt. har adgang til trafikkfrekvensene, så kunne vi gjøre en avtale om at dere ringer meg opp på mob. når det nærmer seg taxing og take-off.

På den måten slipper jeg å gå tom for batteri og tape før den virkelige happeningen!

Jeg tror dette kan bli noe av det råeste filmopptaket gjort så langt av A380 :cool:

Bildet i min tidligere tråd viser en 600mm + 2.0 extender, crop faktor inn på kamera er 7,2x dvs oppsettet på bildet gir 8640mm brennvidde!

Må bare få putta på noen feite ND filtre slik at jeg får lagt meg på 8-11 i blender, så tror jeg vi skal greie skarpe og klare bilder på en 3-4 km hold :D

 

Det som er viktig å få klarlagt er når take off vil finne sted. [/quote']

 

Åsvegen i Nannestad går langs hele Vestsiden av plassen, og fra ca midt imellom Holter og Maura vil du ha flott overblikk over plassen.

 

Evt. toppen av Mistberget, men vet ikke om det frister å tusle de meterne opp til toppen dit med den linsa der på slep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flightplan på den for i morra.

 

Ser ut at den flyr avsted i morgen tidlig klokka 0800.

 

Er det som står på flightplanen.

 

Sakset fra ippc.no

-------------------------------------------------------

DEPARTURE: ENGM

DESTINATION: LFBO

CALLSIGN: FWWEA

SOURCE: FPL

EOBT: 0712140700

ROUTE: SKI UT600 LAGUM UL621 AAL UP615 ALS UN872 EEL

UP174 WOODY/N0485F410 UN872 KOVIN UY317 RESMI

UN857 DIRMO UZ365 NARAK

---------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...