Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Jeg var på gardermoen i går og titta på PIA 747 og traff en rekke menesker der oppe. Det er faktisk interesant og prate med likesinnede, og jeg lærte en hel del om hvordan kjenne i gjenn flytyper etc......er det intresse for at vi tar en liten samling med kaffe og greier en søndag på gardermoen??? Bare spørr jeg ???? Gofi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Eriksson Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 helt enig, det hade varit trevligt... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy-Helge Helberg Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 -intet vondt ment. Jeg slenger meg på og innkaller til spottemøte på sørkjosen INTL der får vi se widerøe pytt widerøe ser att gutta har åpnet ølet allerede så får ta til takke med vindusplass og flydur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Forfatter Del Skrevet 20. august 2001 He he ...kep on Spotting.... Og pils hører med vet du!!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 20-08-2001: Endret av: Geir Ove Finstad ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Først kommende søndag,mener du?? Da kan jeg ikke Jarlsberg vet du,men har gjerne lyst til å være med på slike treff i frem tiden. Kanskje vi kan få etablert et seriøst spotter miljø i Norge [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Forfatter Del Skrevet 20. august 2001 La oss prøve søndag 2 sept,, da kommer jo 747 også ! Ang Spotter miljø, ja det tror jeg absolutt at det er rom for, har sett et bra stigende tendens,,,,jeg går faktisk og fikler med tanken med WEB kamera etc....så er intressen stor så lar jo dette seg gjøre....tenk og kunne få satt opp en server med sms tjeneste på fly som er spessielle, en varslingstjeneste ......bare tenker høyt jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Hørtes bra ut [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 er det mange 747-er på engm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Sætre Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Hvor er det man møtes? Har hørt om en jordhaug (nord-vest for flyplassen?). Noen som kan gi en god kjørebeskrivelse for menn som ikke tørr å spørre etter veien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Forfatter Del Skrevet 20. august 2001 Kjøre beskrivelsen vil du finne på min hjemme side i morgen ! Vi jobber med og lage beskrivelse av stedene, jeg har allerede laget en VR film som du også kan få et inntrykk av hvor det er best og stå !! Og ja det er faktisk en og annen 747 innom, jeg vet om PIA og Atlas Cargo samt Iran Air ! men det er mye annet fint også : MD-737,757,767,Avro,Tupolev,Embraer ja listen er laaang.... Personlig så lærte jeg hvordan skille 737-400-500-600-700-800 fra hverandre i luften nå på søndag,,,,artig,,,ikke lett og se forskjell på en 737-600 og 373-700, så det trigger meg ihvertfall........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Hei ! Ja dette høres kjempe bra ut !!...... Når blir dette da ? Håper jeg har anledning den dagen dette blir bestemt ! Geir, da fikk du sett en PIA 747-200, (BILDER DA ?) etter hva jeg så hjemmene fra [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] rett meg hvis jeg har feil ! "JUMBOER" på ENGM PIA har vært på ENGM hvertfall de siste seks søndagene med enten 747-200/300 har variert litt ! PIA bruker som regel A310 på lørdags ruta..... Tirsdager rundt kl 21, så har vi Atlas Air cargo/BA cargo 747-400F, MEN denne ruten blir nedlagt denne månden etter det jeg har hørt, såååååå vi må raske på hvis vi skal ha med oss den [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Iran Air flyr på fredager vel, eller er det flere ganger i uka ?, med sine lekkre 747sp/A300 maskiner !!!! Håper det blir mere av store maskiner på ENGM [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image].......Gleder meg til den dagen SAS kommer med A340, åååååå [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Hold meg oppdatert ang denne turen da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Takk _______________ Stian Svensen ICQ 113263567 Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 For kjørebeskrivelse anbefaler jeg: http://home.no/spotterguide/"'>http://home.no/spotterguide/" TARGET=_blank>http://home.no/spotterguide/ Forøvrig er jeg selvsagt med på en spottingtur eller to... -Trond- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tormod Ihlen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 quote: Personlig så lærte jeg hvordan skille 737-400-500-600-700-800 fra hverandre i luften nå på søndag,,,,artig,,,ikke lett og se forskjell på en 737-600 og 373-700, så det trigger meg ihvertfall........ Selv morra mi burdte kunne se forskjell på en 737-600 og en 373-700 ....Sorry, jeg kunne ikke dy meg.... Måtte rette opp i den lille skriveleifen!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh Tormod Ihlen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Forfatter Del Skrevet 20. august 2001 Tormod Ihlen har du ikke sett 373 ??????????? Beklager så mye,,,,,,hjernedød i øyeblikket...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Dette høres meget bra ut,la oss si søndag 2.september hvis d var da 747 kom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Hvis vi får til dette kunne vi jo ha en "klubb" for spotters som arrangerte turer til forskjellige flyplasser i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Ove Finstad Skrevet 20. august 2001 Forfatter Del Skrevet 20. august 2001 JA dette lover jo godt ! Trond Fossen har alt man trenger om ENGM ,,,bra side...Trond jeg tokk meg friheten av og Linke deg , håper det går greit......Jeg er klar 2 Sept.... Bør nesten være der fra 11-17/18...jeg og en kompis rigger pressening så om det regner eller snør om du driter så du blør,,,,jeg er der...flere som er med??????? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 hehe [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] hvordan kan man egenlig se forskjell på 737-600 og -700 ? det er jo det samme, untatt lengden, og det er det jo umulig å se på avstand (forfra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Steen Skrevet 21. august 2001 Del Skrevet 21. august 2001 Jeg får vel også slenge meg med en dag.. Jeg har forresten også utviklet en spotterkalender, noe som kan være relevant i dette tilfellet.. Den er egentlig ikke utgitt ennå, men jeg skal offentliggjøre den skikkelig ganske snart. Den er på følgende URL: http://www.airpics.com/sc/" TARGET=_blank>Spotterkalender For diskusjon med andre norske spottere kan også scanairforumet anbefales. http://forum.airpics.com/forumdisplay.php?FID=1&usenet=0" TARGET=_blank>AirPics / Scanair Diskusjon Dag, tilgi meg disse linkene, men jeg mener de er relevante i denne tråden. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] btw: Hvis dere har merket noe kødd på airpics.com i dag, er det fordi jeg har arbeidet med siten.. Overført store deler til en egen server som har litt bedre kapasitet osv. Men jeg mener det meste skal være i orden nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 24. august 2001 Del Skrevet 24. august 2001 Hei! Søndag 2.sept. hadde passet veldig godt for meg, da jeg har hele søndagen å slå hjel i oslo. Skal på "konferansecruise" til Kiel fredag til søndag, sammen med kollegene på arbeid.Båten kommer til oslo tidlig søndag morgen, og flyet hjem til Kr-sund går ikke før kl 22.00!! Har dere noen andre forslag til flyrelaterte ting i oslo-området, utenom Caravellen på Teknisk museum? hilsen Runar Hvitsand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.