Gå til innhold

Tormod Ihlen

Members
  • Innholdsteller

    89
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Tormod Ihlen

  • Bursdag 14. sep. 1980

Tormod Ihlen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Takeoff clearence. (lydfil) Det jeg er ute etter er kommunikasjon mellom flyger og tårnet rett før takeoff. Driver og lager en liten film fra bakseteturen min i F-16. Det må være et jagerfly som catter med ATC:-) På forhånd takk
  2. Hei Nå har jeg vært vekk fra flightsimmer-miljøet en stund, og har ikke hatt anledning til å fly flysimulator siden FS 2002 kom på markedet for litt over et år siden pga, førstegangstjeneste og utenlandstjeneste i Kirgisistan. Men om en uke kommer jeg hjem til Norge for godt og klør i fingerne etter å sette meg ned foran PC'en med FS 2002 på nytt igjen. Som sagt så har jeg lekt meg litt med FS 2002, men på langt nær ikke nok til å ha satt meg inn i spillet og dets potensiale. Etter å ha lest litt i forumet og sett mange screenshots, så forstår jeg at det ikke bare er å fyre opp PC'en og starte å fly med default scenery og fly når jeg kommer hjem igjen, da det fortiden er så mange fine Add-ons som hever spillopplevelsen betraktlig som man bare må ha for å utnytte nettopp det potensialet som ligger i spillet til det fulle. Mitt spørsmål til dere erfarne flinke simmere her på forumet er da: Hvilke Add-ons er et must fortiden? Jeg tenker på Payware som Freeware. Fra før av har jeg FS 2002 og DF 734 + Airport 2000 Vol. 3 og jeg er ute etter fly, scenery og AI-traffic m.m. Jeg har sett litt på PSS sin [color:"blue"]A320 Professional[/color] og PSS [color:"blue"]Dash 8 Q300[/color], og har nesten bestemt meg for å kjøpe de to flyene. Ellers er jeg ganske blank med tanke på hva man bør og må ha. Når det kommer til AI-traffic er jeg absolutt helt blank, det eneste jeg har forstått er at det ikke bare er å installere en fil og vips, så har du alle AI-flyene og flyrutene og taxemønster osv lagt inn. Nei så enkelt skal det ikke være Derfor, på dette feltet hadde jeg vært ubeskrivelig takknemlig om noen vet om et sted jeg kan finne en fullstendig beskrivelse på hva man trenger av filer og hvordan man installerer dem osv, eller om noen hadde giddet og sette seg ned og skrive et kort skriv om emnet?? Jeg gleder meg noe ubeskrivelig mye til å sette meg ned forann PC'en igjen ihvertfall. Det er ikke noe tvil om det:) Håper noen av dere har noen gode svar, slik at jeg kan komme igang så smertefritt som mulig. Til slutt lurer jeg på om noen av dere har noen tips om hva jeg må gjøre for at kjærsten min i det hele tatt skal la meg få leke med Flightsimmen den første tiden Det er sikker noen av dere som har et kvinnfolk hjemme som helst skulle sett at du avinstallerte Flightsim 2002. Jeg vet at hun ikke blir så blid hvis jeg kommer hjem og setter meg forann PC'en med en gang.. Men jeg har faktisk savnet Flightsimmen og, ikke bare henne
  3. Toget har ikke gått hvis det er noen som har lyst til å ta bilder, for flyet kommer tilbake en gang utpå morningen førstkommende lørdag(14.09.2002), og drar igjen samme dag!!
  4. quote: Flott!! Etter som jeg ser,eller kan tenke meg.Jobber du på fly-stasjonen? Kansje du kan få fatt i litt mere info om landings-tidspunkt og avgangs-tidspunkt? Hvis du kan,så kan vi jo treffes oppe på kafe'en for å se når den tar av utpå Lørdagen en gang.Noen som har interesse for det i det? Stemmer det, jeg jobber på flystasjonen. Vet ikke om landings og avgangs-tidspunkt er hemmelig, men hvis ikke skal jeg finne ut av det og gi beskjed! Selv har jeg tenkt meg en tur inn på flystasjonen for å smugtitte litt inni flyet, evt. spørre om jeg kunne fått en kort omvisning i flyet:-)
  5. Stemmer det!!... Det var faktisk en Antonov AN 124-100 som tok av igjen kl 16:00 Det var utrolig artig å se på når den tok av, den brukte nesten hele rullebanen. Og vindretningen snudde ja, så får håpe du fikk et glimt av den.. Den hentet forøvrig noen containere her i Bodø!! [ 10.09.2002, 16:25: Endret av: Tormod Ihlen ]
  6. Hei hei.. Beklager litt sen respoms, men jeg har jobba en del den siste tida!! quote: Når du sier perfekt landing. Hva mener du med det sa de etterpå at du tokk en perfekt landing eller var det noe du følte på deg. Jeg mener stort sett det jeg sa, nemlig at jeg tok en perfekt landing. Jeg satt alene i rommet, så det er bare hva jeg selv syntes jeg gjorde da.. quote: Kjenner du noen der siden du var innom simulatorbygget? Jeg jobber på Flystsjonen som Crew Chief assistent på F-16, så jeg kjørte bare innom.. Cockpiten var 100 % identisk med en virkelig F-16A cockpit, sett bort ifra at du ikke hadde noen cannopy rundt deg. For bildet bruktes 3 prosjektorer på tre lærretter, som dannet en ca 160 grades sirkel rundt cocpit. Men allikevel var det ikke i nærheten av den samme samme følelsen og sitte i denne cockpiten, som å sitte i en ekte, for der har du en cannopy rundt deg, to meter ned til bakken og flykroppen bak deg når du snur på hodet.!!
  7. Hei hei.. I dag var jeg så heldig at jeg fikk prøve forsvarets F-16 simmulator i Bodø.. Det var noe av det råeste jeg har gjordt på lenge Jeg stakk egentlig bare innomm simulatorhuset for å se på simmulatoren, men etter at en F-16 pilot hadde foretatt en instrumentlanding med nesten null sikt, spurte de om jeg ville prøve en tur.. De trengte ikke be meg to ganger, så jeg hoppet oppi cockpit og flyet ble linet opp på 07 på ENBO!! Da var det bare og skyve throttle-stikka så langt frem den gikk og trekke i stikka ved ca 150 knots, og opp det for med 5-trinns AB aktivert.. etter og ha fløyet litt low-level og akrobatikk i 20 min, bar det tilbake til ENBO og jeg gjorde (ikke for å skryte), men jeg gjorde faktisk en perfekt landing!! Det neste blir vel og få baksetetur med en virkelig F-16, det gleder jeg meg til!! [ 30-07-2002, 17:12: Endret av: Tormod Ihlen ]
  8. Hei Tenkte siden jeg jobber som Crew Chief assistent på F-16 i Bodø at jeg bør skyte inn et par kommentarer her: quote: Og det at dei "pusher flyet mer enn dei tåler" som du sier er ikje sikkert. Var det kanskje det som gjorde at den F16 jageren oppe i Bodø som bjynnte å brenne her for et år elelr to siden styrtet og? Neppe. Der var det feil i motoren eller noe som var årsaken. Godt mulig det var det som gjorde dette også ...Ja det stemmer at det var motoren som var årsaken til at F-16 med S/N 80-3712 datt ned her oppe i 2000, men motorhavariet kom ikke som resultat av dårlig vedligehold, men pga "Birdstrike" Dvs at flyet fikk en måke i innsuget, noe som en flymotor ikke tåler. Motoren tok fyr og uten motorkraft oppfører flyet seg stort sett som en murstein.. Dette resulterte i at flyger og et kvinnelig befal som var passasjer måtte skyte seg ut! Og til ulykke i Ukraina, så ser det for meg veldig ut som om det var en "motorstall" som gjorde at flyet kom ut av kontroll. På flystevner verden over pleier forsveret og vise frem flyene sine og pushe grenser for å vise hvor manuvrerbare flyene deres er , noe jeg og tror skjedde i dette tillfellet, slik at motorene stallet og pilotene mistet kontrollen over Flankeren sin! En ting jeg og er nesten 100% sikker på er at pilotene gjorde sitt beste for å styre flyet unna folkemengden, men dessverre i dette tilfellet ikke hadde sjangs.. Jeg prater ofte med de Norske jagerpilotene og er overbevist om at de ville gjordt alt (Gått ned med flyet hvis nødvendig)for å styre unna folkemengden slik som Aarøen nevnte F-5 piloten hadde gjort på Rygge. og dette vil jeg tro gjelder deres ukrainske kolleger og!!
  9. quote: - Kenneth, Var du drone flyger? - Jepp... Bedre tjeneste får man ikke... Tja.. er nå ikke helt 100% enig med deg.. Fredag er jeg ferdig på rekruttskolen på Værnes, og har blitt beordret til Kjevik hvor jeg skal gå F-16 Crew Chief Ass. - kurs på 3 uker, for så og bli plassert på en operativ F-16 skvadron hvor jeg skal drive med klargjøring av F-16 før flight.. Høres ikke det spennede ut??? Skal også nevne at jeg drev med Modellfly når jeg gikk på undomsskolen, men sluttet med hobbien etter det fordi jeg rett og slett ikke hadde tid. Hjemme støver mine 3 fly ned og det er litt synd synes jeg, hadde vært morsomt og få dem på vingene igjen en dag!! Jeg håper på og få prøvd meg litt igjen mens jeg er på Kjevik, fordi de etter som jeg har skjønt har en modellflyklubb der... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  10. Hei Bjørnar.. Et spørsmål til deg.. Hvorfor tar du ikke PPL sertifikatet istedenfor?? 20-30000 kr er jo over halve sertifikatet det. Jeg tror at det er rimelig mye heftigere å fly en ekte Cessna, enn å fly en Cessna på storskjerm, det er vel alle enig i??? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  11. A340'n er en merkelig fugl..... Vet ikke om jeg synes det er et fint fly eller ikke, det er noe som ikke stemmer helt med formen????? Kanskje det er det at Snuten er så spiss, og at motorene sitter så langt ifra hverandre? ikke vet jeg... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men jeg må si at ettersom jeg begynner å bli vant med synet så synes jeg at A340'n ser finere og finere ut for hver gang jeg ser bilder av den.. Noen andre tanker?????
  12. quote: Forresten har ikke USA Air Marshals på alle flyene sine som skal nedkjempe evt. kaprere eller er det bare utenlands flyginger?? Det stemmer at USA har Air marshal på flyene sine, men det er random hvilket fly de sitter på.. Det hadde nok vært ganske dyrt og lønne nok Air Marshals til alle sine 37 500 innenlandsflygninger hver dag!!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  13. Flåten til Premiair består i dag kun av Airbus-maskiner.. Sjekk ut http://www.premiair.no/" TARGET=_blank>Hjemmesiden deres for mer info om flåten.. Mvh Tomrod Ihlen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  14. Har flyvertinnene en sprekk på seg?? Uff da... Tviler på at det er det som er problemet her. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  15. Klager du på flygingen min..... Hva er det med deg a???? Hehe, neida. Jeg tenkte det kunne være morsomt å fly litt akrobatikk med en B737. Det ble jo et morsomt bilde av det ihvertfall... Kanskje ikke så lurt av en Braathens pilot og fly slik akkuratt nå fortiden, Siste ting Braathens trenger nå er jo et milliardssøksmål mot seg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Hehe... Den roller bra ihvertfall, mista ikke mye høyde på den tønne-rollen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
×
×
  • Opprett ny...