Gå til innhold

Gamle rapporter fra havarikommisjonen


Gunnar Flak

Anbefalte innlegg

Det var et småfly som styrtet/nødlandet i vest telamrk, for ca tja.. 20-25 år siden tror jeg.. Flyet prøvde å nødlande men kom borti noen høyspent ledninger og klaska rett i vannet. Tror det var 3 ombord. Alle overlevde og flyet ble liggende på grunt vann.

Noen som klarer å finne denne rapporten?

 

 

Stedet var i vrådal, Kviteseid kommune. Nisser vaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når opplysninger om gamle flyulykker dukker opp, er det nærliggende å søke i Kay Hagbys bokverk fra 1998. Det er vel ikke usannsynlig at det jeg fant der er nettopp hva det spørres om:

 

LN-BEX

Cessna 177A Cardinal (177-1264) 1968

PI N30453/SE-FEF

Reg 04.11.80 Kjell Gilje, Sandnes, 28.08.82 betydelig skadet nødlanding Nisservann .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hørt om hr. Hagby, men ikke om nevnte bok". Du store min!

 

Se f.eks denne linken på Kjeviksiden. Jeg var selv heldig og fikk kjøpt CD-utgaven av teksten i boka i den perioden Hagby solgte den.

 

Boka kan fortsatt kjøpes fra Bodø. Men vårt felles bibliotek i Tønsberg har to eksemplarer, hvorav ett i lengre perioder befinner seg hjemme hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke mer enn det som allerede er sitert fra boken.

 

Men hvis hendelsen blir vurdert som viktig nok, kommer snart kopi av rapporten hos SHT. De er allerede kommet bakover til 1986.

 

Jeg har forresten en mistanke om at det bare er de aller alvorligste ulykkene som blir lagt ut på nettet nå i ettertid, så ikke vent for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...