Gunnar Flak Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Havarikommisjonen (SHT) har i senere tid lagt ut mye gammelt stoff om norske flyhavarier. Man har arbeidet seg bakover og er nå kommet til rapporter utgitt i 1989. Gå inn på denne siden , velg årstall og trykk Søk, så får du en oversikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Takk til Gunnar for linken. Var innom og fant masse informasjon om ulykker som jeg tidligere bare hadde lettere kjenskap til, blant annet helikopter-ulykken på Breistein i Åsane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har også vært innom siden der! Mye interesant! Ble oversaket over at jeg faktisk fant hendelse fra mitt hjemsted som jeg faktisk alldri hadde hørt om i lokalt media en gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Veldig inntresangt å få detaljene fra flyhavariene i Norge. Leste om Torgahatt-ulykken og Værøy-Ulykken. Rart at ikke National Geografic Channel tar noen av ulykken fra Norge med i "Flyhavarikommisjonen" :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Andreas Hustad Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 takk for linken ja! ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det var et småfly som styrtet/nødlandet i vest telamrk, for ca tja.. 20-25 år siden tror jeg.. Flyet prøvde å nødlande men kom borti noen høyspent ledninger og klaska rett i vannet. Tror det var 3 ombord. Alle overlevde og flyet ble liggende på grunt vann. Noen som klarer å finne denne rapporten? Stedet var i vrådal, Kviteseid kommune. Nisser vaten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvis det var så lenge siden, så fanges den vel foreløpig ikke opp av dette arkivet (som så langt går til 1989 som det står tidligere i tråden). Du får smøre deg med tålmodighet. Det gjør jeg, for jeg venter på rapporten til ei flyulykke i 1975-76 ...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Når opplysninger om gamle flyulykker dukker opp, er det nærliggende å søke i Kay Hagbys bokverk fra 1998. Det er vel ikke usannsynlig at det jeg fant der er nettopp hva det spørres om: LN-BEX Cessna 177A Cardinal (177-1264) 1968 PI N30453/SE-FEF Reg 04.11.80 Kjell Gilje, Sandnes, 28.08.82 betydelig skadet nødlanding Nisservann ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hmm. Jeg oppdager stadig at det er bøker det kunne vært interessant å hatt stående i bokhylla ... Jeg har jo hørt om hr. Hagby, men ikke om nevnte bok. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 "hørt om hr. Hagby, men ikke om nevnte bok". Du store min! Se f.eks denne linken på Kjeviksiden. Jeg var selv heldig og fikk kjøpt CD-utgaven av teksten i boka i den perioden Hagby solgte den. Boka kan fortsatt kjøpes fra Bodø. Men vårt felles bibliotek i Tønsberg har to eksemplarer, hvorav ett i lengre perioder befinner seg hjemme hos meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 kjøpte nettopp et ex. på Flysamlinga. Men dette er en bok som kunne vært kjekk å ha på cd, ja. Suppleres med siste herfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 "hørt om hr. Hagby' date=' men ikke om nevnte bok". Du store min![/quote'] :blush: Men det kan vel bli et bibliotekbesøk i nærmeste fremtid, skjønner jeg. Om det da er ikke er flere i Tønsberg-distriktet som låner ut fra prinsippet "i lengre perioder befinner seg hjemme hos" noen ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 betydelig skadet nødlanding Nisservann......... jes... denne er det nok.. Har ikke boken... sånn kort.. ser du hva som var årsaken? Tror det var motorproblemer.. mener å huske at flyet fløy over hustaket vårt og motoren fjuska.. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Vet dessverre ikke mer enn det som allerede er sitert fra boken. Men hvis hendelsen blir vurdert som viktig nok, kommer snart kopi av rapporten hos SHT. De er allerede kommet bakover til 1986. Jeg har forresten en mistanke om at det bare er de aller alvorligste ulykkene som blir lagt ut på nettet nå i ettertid, så ikke vent for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.