Gå til innhold

C5 Galaxy eller C17 på Gardermoen ?


Geir Ove Finstad

Anbefalte innlegg

Dette stemmer !! altså en Boeing C-17A Globemaster III

Var der og tok bilder !!..........

Se bildene på Airpics (link under)

synes dere ?

_______________

Stian Svensen

ICQ 113263567

Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. En nydelig fugl ja. Jeg stod bare ca 50 meter ifra der den tok av. Jeg stod på holding C1 og ventet på avgang med LN-ASY idet globemasteren tok av. Tårnet sa på radioen at dem mente jeg burde vente noen minutter med avgang, og det var sikkert like lurt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men tårnet fant ut at det som var enda lurerer var om jeg tok av i motsatt retning, så jeg tok av 2 minutter etter globemasteren, men da sørover, dvs på bane 19R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Geir !

Ser du på side 2 i bilde samlinga mi så ser du flere [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Snakkes

_______________

Stian Svensen

ICQ 113263567

Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1

[ 12-08-2001: Endret av: Stian Svensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen Geir !

Ja jeg bruker digitalt kamera ja !

Skal ha det i bak hodet ang ta kontakt neste gang jeg drar på ENGM !!

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

_______________

Stian Svensen

ICQ 113263567

Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet ikke hvor Stian står men jeg pleier og stå oppe ved RNW 19R dvs ved gamle rnw i nord enden, kjører du bil fra Oslo er det bare og ta til nannestad, og første vei til Høyre etter rundkjøring nr to på gamle veien til gamle terminal, kjører du rett fremm og tar neste til høyre kommer du rundt til rnw 19L og kan stå hele veien nedover. Blåser det fra sør, rnw 19R og fra Nord så Rnw 19L.

Jeg hadde en artig greie fra Airforce One landet, ja jeg var en av de gale som sto opp tidlig og tokk bilder, da sto jeg ved RNW 19R og ca 50-60 meter unna, med de sikkerhets oppleggene og mørklagt flyplass og CIA helikoptre med Infrarøde kamera, kunne jeg ha sendt hele greiea ned med M72 fra 50 meters hold,,,merkelig...det overasket meg at vi kom så nærme.....men kult var det....først Airforce one og 18 minutter senere reserve 747....joda jeg tokk meg fri fra jobben for og se take of fra RNW 19R også, er man gal så er man gal. jeg kommer til og legge ut et kart på over området samt freqv liste på min hjemme side,,,,

Gofi [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det skal jeg gjøre, jeg bor rett ved flyplassen ENGM (Lillestrøm)og har mange bilder, jeg må vell registrere meg og sånn, jeg har faktisk ikke hvert klar over den siden før jeg så bildene til Stian. Men detta er kult...... Foresten er det et mange her som har intressen med og se og ta bilder ved ENGM ?, synes det er mange ganger jeg kan sitte i times vis uten og se folk, er miljøet stort ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på ENGM men jeg er ofte ved Rygge og ser på fly er et sted i skogene rundt fly plassen som du kommer rett ved siden av finalen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Her har jeg sett\\og tatt bilder av en hel haug forskjellige militære fly; bla. Starfighter,Hawk,Hornet,AWACS,Phantom og Tornado.

Var sikkelig kult tirsdag sist uke da dro jeg opp dit rundt klokka 1200 da drev den NATO AWACSen som er stasjonert på Ørland men landings runder.

Etter ca en halv time mens AWACSen fortsatt holdt på [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] kom en Hawk (fra 100sqn RAF de med hodeskallene på halen)

Senere på dagen kom to Italienske Starfighters nord fra de stoppa og tanket opp på Rygge før de dro videre rundt 1635.

Rundt 1400 kom en F-5 og landa,rundt 1405 kom nok en Hawk,så rundt 1430 kom to F-16 (299 og 305)

En god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...var denne dagen spess eller pleier det og være så mye trafikk? Er det det så skal jeg helt klart ta meg en tur!!!

Er det vanskelig og finne en plass med godt innsyn? har hvert der nede en gang og da kjørte jeg rundt rnw ved nord øst,,,burde jeg ha kjørt litt lengre?

Gofi [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja denne dagen var litt spes,men i sommer og vinter halv året er det som regel en god del trafikk.

Det er vanskelig å finne en plass med godt inn syn,men jeg vet om et MEGET godt sted,du ser ikke inn på selve Rygge da det er tett skog og dritt rundt hele,men du står på en høyde hvor forsvaret har bygd en bunker,som de ikke bruker lenger.

Her står du rett ved siden av finalen og alle flyene som lander på Rygge flyr lavt over her.

Er det mulig å legge ut bilder her eller må jeg uploade på Airpics og legge ut en link??

Da kunne jeg nemlig ha lagt ut noen bilder jeg har tatt der med mitt kamera med en 135mm linse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg min sprøeste opplevelse på en flyplass i norge.........

Sto oppe på langsida til 19L/01R og så på trafikken, plutselig var det køk svart og den Jævla fronten kom i 100 mot oss, det blåste så jævlig at jeg måtte sette nesa på bilen mot vinden mens det stod på! Hadde barn i bilen som begynte og grine så tenkte jeg skulle reise, på vei ut blåste det ned et tre rett forran bilen....så jeg snudde...all trafikk ble så klart stoppet og den MD maskinen som sto LINED UP taxet ut av banen når det hele var over, vet ikke om dette var pga DeICE eller skader, men det var sikkelig guffent. På vei ut av området senere så jeg minst 50-60 nedblåste trær.......Fy for en spessiell opplevelse, har hvert en del i Miami og opplevd en del ting, og dette lingnet.......andre som var der oppe??...så noen sykebiler med blå lys inne på området!!!!!

GOFI...PS jeg skal til Rygge Ja!

GOFI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke egentlig c17 etterfølgeren til c130?

ser at jeg må skaffe meg jobb på gardermoen... er bare 16 enda, så jeg må nok vente et par år til [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

de som jobber på gardermoen, får de noen sånn "billigreise" med flytoget eller.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Ove Finstad:

Hadde barn i bilen som begynte og grine så tenkte jeg skulle reise, på vei ut blåste det ned et tre rett forran bilen....

Hvordan tok barna av dette?? Slutta de å grine? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Hadde opplevd i sommer en tur med en dame og 2 barn. Gutten på 5 år grått og ville ikke være med til Gardemoen. Men det ble bedre når vi kom frem. Når vi skulle reise hjem igjen, gråt han like mye som sist gang fordi han syns det var så gøy å være der! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Umulig barn!!! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

JimV

LN-JVO

[ 16-08-2001: Endret av: Jim Vold ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jim Vold:

Hvordan tok barna av dette?? Slutta de å grine? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Hadde opplevd i sommer en tur med en dame og 2 barn. Gutten på 5 år grått og ville ikke være med til Gardemoen. Men det ble bedre når vi kom frem. Når vi skulle reise hjem igjen, gråt han like mye som sist gang fordi han syns det var så gøy å være der! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Umulig barn!!! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

JimV

LN-JVO

[ 16-08-2001: Endret av: Jim Vold ]

He he .....Sønnen mein er 1 1/2 år og sier ikke stort,,,,han sier FLY og Pappa hver gang han ser en Datamaskin....Men det var faktisk en litt utrivelig opplevelse for disse små pilotene...Gofi

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...