Gå til innhold

Iron Mic forsøk, APP denne gangen...


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Jess, endelig litt Bardufoss-aktivitet!

Er det mulig å få litt bemanning der tirsdag og torsdag kveld, og kanskje få en liten bemanning på Gardermoen de samme kveldene av noen av dere andre ATC'er?

Kanskje vi kunne fikse ENBD_CTR og til og med ENOS_CTR på noen tidspunkter? La oss hjelpe Gunnar med litt trafikk, og Bardufoss med sine fjell og spennende innflygninger er absolutt verdt et lite besøk! Vil gjerne fly litt mellom ENGM og ENDU for en sjelden gangs skyld selv, så andre må gjerne hive seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten en person innom som insisterte på avgang fra rw10 L... Hvilket skal godt gjøres' date=' da Bardufoss bare har en rullebane, hvor designatorene er henholdsvis 10 og 28... [/quote']Ikke alle som leser AIP før de setter seg i flyet. Hørte på frekvensen til ENVA TWR (den ekte, altså der ekte fly og ekte tårn snakker sammen :)), en gang jeg var ute med Cessnaen, at flygelederen sa til et fly: "Røros er også en kontrollert flyplass." :grin:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi se om vi ikke kan holde deg i live litt i kveld med litt arrivals og departures utover kvelden, om jeg rekker det :)Er enroute nå og har ETA om en time og fem minutter, men det går unna på FL370, så jeg kommer nok et kvarter tidligere, ser det ut som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten en person innom som insisterte på avgang fra rw10 L... Hvilket skal godt gjøres' date=' da Bardufoss bare har en rullebane, hvor designatorene er henholdsvis 10 og 28... [/quote']Ikke alle som leser AIP før de setter seg i flyet. Hørte på frekvensen til ENVA TWR (den ekte, altså der ekte fly og ekte tårn snakker sammen :)), en gang jeg var ute med Cessnaen, at flygelederen sa til et fly: "Røros er også en kontrollert flyplass." :grin:

 

Er ikke så utrolig godt kjent på Bardufoss, men det jeg vet er at det på den siste halvdelen av bane 10 er en taxebane som går parallelt med rullebanen. Hvilke prossedyrer som kan være i bruk på Bardufoss vet jeg ikke, men du skal ikke se bort i fra at de av og til bruker taxiway Y som rullebane for småfly/helikopter om hovedbanen er stengt!

 

Dette har jeg selv opplevd på Ørlandet da det var arbeid på hovedrullebanen der, dog raselogien "cleard to land TAXIWAY33" ble brukt.. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morsomt å komme hjem til ATC i kveld, det må jeg si! :) Ingen tvil om at jeg kommer til å forsøke å fly dit de dagene jeg ikke jobber denne uken, altså tirsdag og torsdag! Så dette er herved en ATC-request, med ønske om dekning av ENGM, ENOS, ENBD og ENDU om mulig, for i dag var kontrollerne våre veldig velvillige, og det setter jeg kjempestor pris på, tusen takk Eivind Fosse, Daniel Larsen, Magnus Eliassen, Gunnar Seljeseth og Staffan Holst som tok seg av ESOS_CTR underveis! :) I tillegg satt det folk i Bodø, Kai Dreyer og Johan Holmseth tok seg av flere derfra!

Det er ikke ofte jeg ser så veldig mye aktivitet på VATSIM, så det er stas når det først dukker opp folk!

 

Jeg håper det kan gjentas snart igjen, som sagt Gunnar, takk for at du tar Bardufoss, det er godt å bli ønsket velkommet hjem i blant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sansen for Herodes Falsk, så der ender vel den visa...

 

Men jeg holdt en stund på å le meg skakk, for den katta drev og hoppet opp og ned fra skrivebordet i et par gode timer. Men kan jo være greit med litt underholding slikt sett når det skranter med trafikk-nivået! ;)

 

I kveld blir det forresten bare ATC dekning på ENDU frem til midnatt norsk tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kvelden fri for en gangs skyld, og vil gjerne komme med en request! :)

Så får jeg bare krysse fingrene for at det er dagen min i dag!

Tenkte å ta en tur nordover fra ENGM til ENDU i kveld, og vil gjerne ha dekning hele veien, og mer enn gjerne flere fly i selskap nordover, med andre ord kunne vi få til en groupflight på kort varsel?

De berørte kontrollerposisjonene jeg skal innom er ENGM(TWR/APP), ENOS_CTR, ESOS_CTR(den er bemannet nå), ENBD_CTR og ENDU(APP/TWR) som jeg da har som destinasjon :)

 

Jeg følger med utover kvelden, og håper som sagt på at det er dagen min i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...