Gå til innhold

RC fly :)


Johan Holmseth

Anbefalte innlegg

Skal du ha et fly som du slipper å limme etter hver gang den har gtått i bakken?

 

Kjøp den her: http://www.throttlestore.com/fly/nesten_uknuselige.aspx?lang=NO

 

Jeg har selv Ready 2 med Irvine motor. Denne motoren at aldri stoppet for meg, og tomgangen på den så lav at folk bli imponert hver gang de hører den.

 

Aldri noe problemer med flyet.

 

Om du vil gi meg god pris så selger jeg Hitac Eclipse 7 radio med baterier, servoer og mottaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller jeg de flyene, når jeg lærte meg å fly og var uerfaren dro jeg flyet i full hastighet i bakken. Eneste som knakk var festet til motoren, elelrs var flye like fin.

 

Flyet er av plast og vingene fylt ut med skum. Du kan spille baseball med den uten at den knekker. hehe. Or det beste er at om du knekker noe så kjøer du bare den delen som knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si det samme. Ready`n er et fly som tåler juling til de grader.

 

Vi hadde det gøy med en sånn for noen år siden og etter mye om og men fikk vi satt en OS120 motor i nesa på den. Ikke så ofte man ser en trainer som hovrer, men denne gjorde det uten problem.

 

Et annet fly som er meget lettflydd er World Star.

Jeg har lekt med flere av dem og har intet negativt å si om dem.

De fungerer også veldig bra til seilflytrekk.

Har hatt alt ifra LA40 og opp til 90-motor på dem. (90 er litt overkill, men går godt). :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger min ready-S, dog ikke on floates, men med ski for vinterflyging.

 

Det som følger med er:

-Fly ferdig montert, med ødelagt vinge

-Ny vinge og deler for ailerons og flaps, i pakke

-HiTec Laser 6 radio m/mottaker, servoer og krystaller

-6 liter fuel og manuell fuelpumpe

-Elektrisk 12V starter

-Gløder og ekstra glødeplugger

-Ski for vinterflyging

 

Her er noen videoer av flyet, samt noen andre modeller, i aksjon.

Dette flyet heter Ready S.

http://www.rcmodeller.net/content.asp?showId=126

 

Selges samlet for 3700,-

 

Også ligger det er semiknust cub her...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske tunge i forhold til balsafly, så de har litt høyere landingshastighet. Etter et par "touch and go" sitter nok landingen greit, så kan du trene på å lande pent etterhvert. Det viktigste i starten er at du klarer å få flyet ned i ett stykke ;)

At hastigheten i luften er litt høyere enn balsatrainere er ikke noe problem, det gjør bare at du kan fly litt heftig når du vil, så du ikke går lei.

 

Denne filmen viser hvor pent disse flyene flyr:

mms://media.mimer.no/bragd/RCModellerCessna.wmv

 

EDIT: Min ARC-modell (som du ser vingen på over) hadde .91 totakt, så farten var det ingenting å si på :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...