Gå til innhold

Går dette an?


Ruben Frydstad

Anbefalte innlegg

http://www.an.no/nyheter/article3070114.ece

han måtte vært bra på bær tur

 

Piloten?

Hadde jeg vært pilot og sikkerthetsvaktene oppført seg like dårlig så hadde jeg sitti igjen på benken utenfor.

 

På hvilken måte oppførte de seg dårlig? De gjorde jobben sin, som er å sjekke alle som går igjennom, uavhengig av om de tror vedkommende har noe på seg eller ikke. Jeg har selv opplevd lignende dritt fra folk som mener de er hevet over de kravene deres egen organisasjon setter. Merkelig nok var det de bevingede menn og kvinner som var vanskeligst å ha med å gjøre i denne organisasjonen også... Og så er det selvsagt stakkaren som er nødt til å stå der og håndheve reglene som må ta all dritten som om han/hun har hatt noe med regelbyråkratiet å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt overdrevet det at pilotene må sjekkes. De er da vel ikke noe sikkerhetsrisiko på noen som helst måte. :)

Og ikke kom med den at noen kan ha bytta ut skoa hans uten at han fulgte med, og det skjuler seg en liten sprengladning i hælen på skoen. Da har du sett for mye film. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt overdrevet det at pilotene må sjekkes. De er da vel ikke noe sikkerhetsrisiko på noen som helst måte. :)

Og ikke kom med den at noen kan ha bytta ut skoa hans uten at han fulgte med' date=' og det skjuler seg en liten sprengladning i hælen på skoen. Da har du sett for mye film. :) [/quote']

Er så enig. Jeg synest her begynner å bli vel mye paranoia. Hva med vaktene da, her kan jo også være personer med skumle hensikter og slik kan vi fortsette i det uendelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerheten er det utrolig viktig å ivareta.

Jeg synes det er tullete av piloten å nekte å la seg kontrollere.

Dårlig service til passasjerene som venter er det også.

Men jeg skal ikke se bort i fra at jeg hadde kommet med noen gloser den 10. gangen jeg måtte av med skoene i sikkerhetskontrollen.

Men de glosene ville ikke vært rettet mot sikkerhetspersonellet.

Jeg synes at tiden det tar å ta av og på skoene er en unødvendig stressfaktor for piloter, som strever etter å holde tids-skjerma.

"slitsomt" er det også å bøye seg ned og knyte opp og knyte igjen.

Men byråkrati er det overalt.

Reglene på Coop Obs! Løren, der jeg jobbet før, måtte de ansatte ta på seg sivilt tøy, gå ut personalinngangen, gå inn hovedinngangen når man skulle handle noe i pausen.

Alltid noen kontrollfreaker som sitter å lager regler.

 

Hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...