AMO Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg lurte på om det er planlagt noe ATC-aktivitet i Norge i kveld? Selv kunne jeg tenke meg å fly et par-tre turer enten fra nord mot sør eller fra Bergen til Oslo, eventuelt motsatt, gjerne med ATC og kontrollsentraler online, sånn at vi får dekning hele veien I går var det veldig mye aktivitet da det satt ENBR_APP, ENGM_APP, ENGM_W_APP, ENOS_CTR samt ENVA_APP og ENVA_TWR etterhvert, og spør du meg, så var det nok av fly å holde styr på for kontrollerne en periode Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Sitter på Flesland nå. Har sittet her snart 4 timer Tower var på litt tideligere samt, ENOS og ENGM APP. Jeg skal sitte her så lenge jeg orker, jobbet nattskift i natt og nå venter jeg bare på å bruke opp det jeg har av energi før jeg går å legger meg og sover en 15 timer :grin: Ser at ENGM er reservert fra klokken 20:00 til 22:00 i kveld ihvertfall. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Aleksander For å sjekke om det er noen posisjoner som er booket kan du besøke www.vaccsca.org Men ikke stol for mye på dette, siden det ikke er alle som booker før de setter seg på en posisjon. Angående i kveld vet jeg kun at ENGM_APP er booka (av meg) pluss at ENBR_APP sitter på nå. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kan komme på som ENBR_APP en gang etter 2100 dersom du ønsker det. Siter
AMO Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kan sørge for å lande på ENBR rundt 21.30, så det hadde vært kjempeflott, Andreas! Edit: Om Rolf Arne sitter en stund, så tenkte jeg å ta av fra ENBR rundt 1900-1930 og lande i Oslo like etter klokken 2000, og deretter tilbake til Bergen for å være der litt etter 2100. Så tar jeg av fra Bergen etter et kort bakkestopp og ender opp i Oslo litt rundt 2200. For de som sier at ATC i Norge ikke stiller opp, dere vet ikke hva dere snakker om! Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Som sagt, jeg sitter så lenge jeg har energi til det og hvis jeg klarer å jakte ned litt fuel (Les: Cola) så skal jeg nok klare å holde på en stund til Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Værnes åpner klokken 19 norsk tid. Siter
AMO Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Da er jeg i lufta på vei til Bergen og en forhåpentligvis varm velkomst med radar vectoring av Rolf Arne, så da håper jeg på litt selskap i kveld fra både ATC og piloter Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Værnes er åpen en liten stund framover. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Må avlyse ENGM_APP idag så den som vil får ta den isteden Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tar ENGM_APP når jeg har spist frokost (Dersom ingen andre tar den først, vel og merke) Siter
AMO Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Si fra når du setter deg der, så tar jeg meg en flight fra Bergen til Oslo Siter
Andreas Nysveen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg får sette meg som TWR, APP var alt dekket Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Beklager til piloten som skulle til å ta av med småfly fra Værnes idet jeg måtte logge av i hu og hast! Fikk besøk av min kjære far, så når familien kommer på besøk fant jeg det rett å heller prate med ham, håper du ikke ble for skuffet? Du får skrive en PM til meg, så står jeg deg i gjeld med en ATC session! :whistle: Siter
AMO Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk for hjelpen i dag, gutter! Gunnar fikk den ære av å se meg drite meg ut ved å taxe feil etter landing på ENGM, men noe må man jo underholde kontrollerne med Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Ja, hva skulle jeg gjort om du ikke hadde kommet med litt underholdning! :cool: Siter
AMO Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Hehe, du satt jo ikke helt alene heller da, det kom jo to karer til etterhvert Men takk for hjelpen, det settes pris på! Ble nesten litt redd da jeg lå og kjente ground effect fra Nordmarka i 3000 ft på vei inn mot ENGM, så det var ikke meningen å plage deg med høyderotet mitt Trodde høydemålerne mine hadde tatt kvelden! Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Det er forøverig en fin ring med ATC oppe nå så det er bare å ta seg en flytur eller fem! Siter
AMO Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Skrevet 12. oktober 2007 Det ryker i norsk luftrom for øyeblikket!! Se til å komme dere i lufta, folkens Siter
Kai Dreyer Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 WOoow, kanskje litt mange fixed oppe for tiden eller? Siter
Kristian Nafstad Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg hadde en kjempe flott kveld. Tok fra Gardermoen til Værnes, litt pause også var jeg på vei til Bodø. Pcn begynte å gå skeis (er ikke 70 grader på CPU litt mye (Pentium 4)?) Så jeg klarte ikke fortsette. Nettopp kontakta APPR. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Tok meg nettopp en forfriskende tur til EDXW, med litt god vind som gjorde turen utfordrende, takk for god ATC EDIT: Der var jo jeg og på kartet Airbus 123 :grin: Siter
AMO Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Skrevet 12. oktober 2007 Om noen har forferdelig lyst til å ta meg imot i Oslo om 40 minutter, er de hjertelig velkomne til det Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Hei,Da har jeg endelig tatt steget videre på flightsim,og meldt meg på vatsim.Må si at dette er morro!Jeg har tatt 4-5 turer nå ,med min leveld 767(Vel en flight ble abortet,mulig pss 757 bug :crazy:)Dere ATC gjør en kjempe jobb!Man får masse tips og hjelp!tusen takk for god oppfølging fra dere ATC`er.Min Icelandair 767,skal nok få logget noen timer framover ja! :grin: Siter
AMO Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Skrevet 12. oktober 2007 Tusen takk for en fantastisk kveld, folkens! ATC-tjenestene lå som tepper over hele landet, og det å ha med seg kontrollere hvor enn man skulle var noe av det beste jeg har vært med på i FS! Tusen takk for en herlig kveld, med 6 timer i loggen -CNO290 PS: Ser at det er booket masse på søndag, jeg håper vi ser like mange kontrollere online da som i dag! Strålende innsats som sagt, Norge regjerte lista i ServInfo i kveld, og utlendingene skrøt av oss på intercommen da jeg tok av fra Flesland på kveldens siste leg! Møt opp så mange som mulig på søndag, jeg stiller i allefall! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.