Gå til innhold

ATC i Norge i kveld?


AMO

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er planlagt noe ATC-aktivitet i Norge i kveld?

Selv kunne jeg tenke meg å fly et par-tre turer enten fra nord mot sør eller fra Bergen til Oslo, eventuelt motsatt, gjerne med ATC og kontrollsentraler online, sånn at vi får dekning hele veien :)

 

I går var det veldig mye aktivitet da det satt ENBR_APP, ENGM_APP, ENGM_W_APP, ENOS_CTR samt ENVA_APP og ENVA_TWR etterhvert, og spør du meg, så var det nok av fly å holde styr på for kontrollerne en periode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på Flesland nå. Har sittet her snart 4 timer :) Tower var på litt tideligere samt, ENOS og ENGM APP. Jeg skal sitte her så lenge jeg orker, jobbet nattskift i natt og nå venter jeg bare på å bruke opp det jeg har av energi før jeg går å legger meg og sover en 15 timer :grin:

 

Ser at ENGM er reservert fra klokken 20:00 til 22:00 i kveld ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sørge for å lande på ENBR rundt 21.30, så det hadde vært kjempeflott, Andreas! :)

 

Edit:

Om Rolf Arne sitter en stund, så tenkte jeg å ta av fra ENBR rundt 1900-1930 og lande i Oslo like etter klokken 2000, og deretter tilbake til Bergen for å være der litt etter 2100. Så tar jeg av fra Bergen etter et kort bakkestopp og ender opp i Oslo litt rundt 2200. For de som sier at ATC i Norge ikke stiller opp, dere vet ikke hva dere snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager til piloten som skulle til å ta av med småfly fra Værnes idet jeg måtte logge av i hu og hast! Fikk besøk av min kjære far, så når familien kommer på besøk fant jeg det rett å heller prate med ham, håper du ikke ble for skuffet? :)

 

Du får skrive en PM til meg, så står jeg deg i gjeld med en ATC session! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du satt jo ikke helt alene heller da, det kom jo to karer til etterhvert ;) Men takk for hjelpen, det settes pris på!

Ble nesten litt redd da jeg lå og kjente ground effect fra Nordmarka i 3000 ft på vei inn mot ENGM, så det var ikke meningen å plage deg med høyderotet mitt ;) Trodde høydemålerne mine hadde tatt kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Tok meg nettopp en forfriskende tur til EDXW, med litt god vind som gjorde turen utfordrende, takk for god ATC ;)

 

EDIT: Der var jo jeg og på kartet :D Airbus 123 :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Da har jeg endelig tatt steget videre på flightsim,og meldt meg på vatsim.Må si at dette er morro!Jeg har tatt 4-5 turer nå ,med min leveld 767(Vel en flight ble abortet,mulig pss 757 bug :crazy:)Dere ATC gjør en kjempe jobb!Man får masse tips og hjelp!tusen takk for god oppfølging fra dere ATC`er.Min Icelandair 767,skal nok få logget noen timer framover ja! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en fantastisk kveld, folkens! :) ATC-tjenestene lå som tepper over hele landet, og det å ha med seg kontrollere hvor enn man skulle var noe av det beste jeg har vært med på i FS! Tusen takk for en herlig kveld, med 6 timer i loggen :)

 

-CNO290

 

PS: Ser at det er booket masse på søndag, jeg håper vi ser like mange kontrollere online da som i dag! Strålende innsats som sagt, Norge regjerte lista i ServInfo i kveld, og utlendingene skrøt av oss på intercommen da jeg tok av fra Flesland på kveldens siste leg! Møt opp så mange som mulig på søndag, jeg stiller i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...