Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 7. oktober 2007 Premium Medlem Del Skrevet 7. oktober 2007 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article420894.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Dagbladet har også funnet ut dette Liten sitat: - Vi hørte to kraftige dult, og alle som satt i flyet hoppet i setene. Så kom piloten på høytaleren og beklaget. Han fortalte at flyet var av en litt annen høyde en det han pleide å fly. Han hadde derfor feilberegnet avstanden slik at vingen på flyet vårt krasjet inn i det andre flyet som sto parkert, forteller en av passasjerene til Dagbladet.no. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/07/514349.html Heldigvis ikke store skadene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 LN-RRA og LN-BRS (rettelse: RPK) i følge et naboforum (Scanair) EDIT: Det var i alle fall RRA jeg tenkte å fremheve. Håper det er RPK som mista tuppen sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 LN-RRA og LN-RPK er flyene som er involvert. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 På Dagbladet´s debatt: Et fly "dultet borti" et annet - dette er altså et beklagelig uhell. Javel? Jeg har vært borti akkurat det samme, men annet flyselskap.Besetningen satte straks igang evakuering via nødutgangene og brannvesenet skumla flyet, fordi slike ulykker kan føre til drivstofflekkasje. To timer senere ble flyplassområdet frigitt igjen. Tydelig at enkelte flyselskap ikke tar sikkerhet på alvor. Någon som hört om liknande incidenter som han beskriver här ? Om vingen skrapar i ett annat flyg, är det väl ingen idé att evakuera via nödutgångarna och skumlägga flygplanet ?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 På BT har de også en annen versjon av saken. Han fortalte at dette flyet var en ny modell som var to meter bredere enn den gamle. Er litt forskjell på å være HØYERE enn man er vant til, og BREDERE enn man er vant til. :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis wingletsen er skadet/knekt... hva blir de å gjøre med det? Kan de demontere den skadde eller begge wingletsene og fly uten winglet som Airbus måtte gjøre for ikke så lenge siden eller? Hvis ikke hvordan skal de fikse det i Bergen? De kan vel ikke fly med skadet/brukket winglet til Oslo... Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Vingespennet er videre og vingespissen er jo høyere enn han er vant til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis wingletsen er skadet/knekt... hva blir de å gjøre med det? Kan de demontere den skadde eller begge wingletsene og fly uten winglet som Airbus måtte gjøre for ikke så lenge siden eller? Hvis ikke hvordan skal de fikse det i Bergen? De kan vel ikke fly med skadet/brukket winglet til Oslo... Eller? Hvis det kun er wingletsen som er skadet, så kan de nok "fergefly" til annen flyplass for reperasjon. Men mest sannsynligvis blir nok flyene reparert på Flesland. Men skulle det vise seg at man ønsker reperasjon på annen flyplass så må nøye undersøkelser foretas for å være sikker på at det ikke er skader i vingen som kan være risikabelt å fly med. Å skifte ut wingletsen på ene siden tar nok ikke lang tid, ei heller skifte ut stabilisatoren til LN-RPK. Stabilisatoren til LN-KKS som fikk en trøkk på Sola for noen år siden ble vel skiftet "over natten", så det kommer an på hvor raskt det lar seg gjøre å foreta nødvendige undersøkelser av skadene og tilgang på delene som må skiftes ut. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 SAS taper nok ganske mange penger når flya står på bakken på flesland, så de har nok en bunch med teknikere som er på plass og prøver og fikse det omtrent før ulykken har skjedd. Tenker nok de flya snart er på vingene igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 To bilder tatt fra LN-RRA, ca. en halvtime før hendelsen. På det nederste bildet ser en RPK komme inn til gaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.