Tom Knudsen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 http://klipps.sol.no/747_landing/ Forøvrig godt å se fly innslag her også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 http://klipps.sol.no/747_landing/ Forøvrig godt å se fly innslag her også Det der er ganske mye lavere enn normalt ja. Gjerdet er ca to meter høyt' date=' vil tippe hjulene passerte to-tre meter over dette. Tre bilder av denne landingen kan sees her: http://www.airliners.net/open.file/1252724/L/ http://www.airliners.net/open.file/1078774/L/ http://www.airliners.net/open.file/1078027/L/ MLG tar bakken mellom overrun og displaced treshold, det er ganske mye for tidlig... Her er noen andre passeringer av gjerdet som er litt "hårete".... http://www.airliners.net/open.file/1126677/L/ http://www.airliners.net/open.file/0787985/L/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 http://www.airliners.net/open.file/1126677/L/ Snasen den parasollen hans Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det var alt for tidlig. Er dette et flyplass som er vanskelig å lande på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Skal ikke sitte der mange ganger før hørselen er blåst vekk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Kansje 747'en var "heavy load" og måtte bruke hele rwy for full stop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det var alt for tidlig.Er dette et flyplass som er vanskelig å lande på? Jeg vil ikke si at det er vanskelig' date=' det er en innflyvning som går rett inn, uten noe rariteter. Men det kan nok være uvant å fly inn over vannet om en flyr inn visuelt, altså at det er vanskelig å ha et godt referansepunkt. Kansje 747'en var "heavy load" og måtte bruke hele rwy for full stop. Hm, selv med en full charterload vil en 744 ikke ha noe problemer med å stoppe på rullebanen på TNCM, det skal den fint greie med noen hundre meter igjen, uten å benytte seg av sikkerhetssonene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Kansje 747'en var "heavy load" og måtte bruke hele rwy for full stop. Verken Displaced Treshold eller overrun zone regnes som en del av rullebanen for landing, så teknisk sett landet han faktisk før rullebanen. Displaced Treshold (med de hvite pilene) kan brukes for takeoff og til å rulle ut på etter en landing (altså i motsatt ende av approach end), men er ikke designet for at et fly skal lande på det, spesielt ikke en "heavy load" 747. Overrun (de gule ^symbolene) er kun en sikkerhet for landing i tilfelle flyet ikke klarer å stoppe på rullebanen og er ikke designet for verken taxiing eller takeoff. Så vidt jeg vet er asfalten i dette området veldig bløt for å gi økt bremseeffekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Sim og real life it8nzI0dAGE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.