Gå til innhold

Ikke dette litt nær bakken


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

http://klipps.sol.no/747_landing/

 

Forøvrig godt å se fly innslag her også

Det der er ganske mye lavere enn normalt ja. Gjerdet er ca to meter høyt' date=' vil tippe hjulene passerte to-tre meter over dette.

Tre bilder av denne landingen kan sees her:

http://www.airliners.net/open.file/1252724/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1078774/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1078027/L/

 

MLG tar bakken mellom overrun og displaced treshold, det er ganske mye for tidlig...

 

Her er noen andre passeringer av gjerdet som er litt "hårete"....

http://www.airliners.net/open.file/1126677/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0787985/L/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var alt for tidlig.

Er dette et flyplass som er vanskelig å lande på?

Jeg vil ikke si at det er vanskelig' date=' det er en innflyvning som går rett inn, uten noe rariteter. Men det kan nok være uvant å fly inn over vannet om en flyr inn visuelt, altså at det er vanskelig å ha et godt referansepunkt.

 

Kansje 747'en var "heavy load" og måtte bruke hele rwy for full stop.

Hm, selv med en full charterload vil en 744 ikke ha noe problemer med å stoppe på rullebanen på TNCM, det skal den fint greie med noen hundre meter igjen, uten å benytte seg av sikkerhetssonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje 747'en var "heavy load" og måtte bruke hele rwy for full stop.

 

Verken Displaced Treshold eller overrun zone regnes som en del av rullebanen for landing, så teknisk sett landet han faktisk før rullebanen. Displaced Treshold (med de hvite pilene) kan brukes for takeoff og til å rulle ut på etter en landing (altså i motsatt ende av approach end), men er ikke designet for at et fly skal lande på det, spesielt ikke en "heavy load" 747. Overrun (de gule ^symbolene) er kun en sikkerhet for landing i tilfelle flyet ikke klarer å stoppe på rullebanen og er ikke designet for verken taxiing eller takeoff. Så vidt jeg vet er asfalten i dette området veldig bløt for å gi økt bremseeffekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...