Gå til innhold

SAS fly i grøfta!


Jakob Arne Brønstad

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel: Hvilken kategori personell satt i cockpit?

Jeg vet. Vet du?

 

Siden du nevner det' date=' med den "tonen", så var det sikkert SGS-personell, ikke STS-personell... :o

 

Hvorfor var ikke bremseklosser lagt på før traktor ble koblet ifra?

 

Rutinesvikt? Alle kan gjøre feil, utenom teknisk personell... ...eller?

 

77se-lsf1.jpg

77se-lsf2.jpg

19911227-0-C-d-1-500.jpg

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi satt på bremsene, men flyet rullet bakover likevel. Flyet mistet bremseeffekten, og vi kartlegger nå hva som skjedde, sier Reitan.

 

Flyet kom fra uhellet uten synlige skader. Teknikere har undersøkt maskinen, og flyet er i trafikk igjen.

 

 

Hadde ikke vært særlig begeistret for å sette meg inn i dette flyet om jeg noen timer tidligere hadde sett på adressa.no at flyet stod i grøfta med manglende bremse effekt!

 

Dog, MP Værnes skulle gledelig vært ute å tatt litt bilder om undertegnede hadde vært på vakt. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
Ja' date=' om man ser bildene jeg postet, leser artikkelen, og ser på bildene igjen, så kan man lure på hva man får for de ekstra pengene... ;) [/quote']

 

Tja om du tenker på SAS og litt dyrere biletter en andre så har jeg utalt meg om dette en rekke ganger tidligere. Og jeg havner på det samme hele tiden, Fleksibilitet for oss som flyr mye. Dvs. Når fly blir et verktøy i jobben, ikke når man skal på en tur som er planlagt i lang tid.

 

Men om du ikke flyr nokk så tror jeg faktisk ikke du vil oppdage det i det hele tatt. Så de forskjellige selskapene har sine styrker i pris og flex, og vi brukere av fly er forskjelige, noen skal til tante på besøk, og noen skal på jobb, tror det er så enkelt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
Leser du postene før du svarer' date=' eller vil du bare understreke at du flyr litt i forbindelse med jobben? [/quote']

 

Ja kansje det du? Jeg misforsto caset et raskt øyeblikk, og trodde det var det generelle SAS dissingen det ble refferet til. Men det var da ikke biletter men arbeids betingelser. Ikke være lei deg da, det går nokk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
... og verden går videre' date=' selv om dere er uenige... Hold nå opp! Respekter hverandre, og ikke lag noe mer sak av dette. Skal dere holde på sånn under FLG også eller? [/quote']

 

Her er det da ikke noe problem med respekt etc? er ikke uenig heller jeg, storm i vann glass.....her var det jeg som missforsto og svarte basert på det.

 

Så dette er no problems my friends.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Prosedyrene tilsier at når fly skal parkeres på den måten skal det settes på en mekanisk blokkering på hjul før man kobler fra traktoren. Det skjedde ikke i dette tilfellet, dessverre. Så her har vi årsaken til at flyet rullet bakover og delvis av taksebanen, sier Reitan.

 

For meg, så virker dette noe forenklet...

Greit nok at chocks ikke ble lagt på plass før flyet ble koblet fra, men hvor var bremsene?

 

Det har jo ingen hensikt å ha folk i cockpit under tauing, hvis flyet ikke har bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...