Tor Strengehagen Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Spørsmålet er vel: Hvilken kategori personell satt i cockpit? Jeg vet. Vet du? Hvorfor var ikke bremseklosser lagt på før traktor ble koblet ifra? Det var ikke noe feil på flyet. Bortsett fra det så ble det heller ingen skade på flyet. Flaks. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Spørsmålet er vel: Hvilken kategori personell satt i cockpit?Jeg vet. Vet du? Siden du nevner det' date=' med den "tonen", så var det sikkert SGS-personell, ikke STS-personell... Hvorfor var ikke bremseklosser lagt på før traktor ble koblet ifra? Rutinesvikt? Alle kan gjøre feil, utenom teknisk personell... ...eller? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 - Vi satt på bremsene, men flyet rullet bakover likevel. Flyet mistet bremseeffekten, og vi kartlegger nå hva som skjedde, sier Reitan. Flyet kom fra uhellet uten synlige skader. Teknikere har undersøkt maskinen, og flyet er i trafikk igjen. Hadde ikke vært særlig begeistret for å sette meg inn i dette flyet om jeg noen timer tidligere hadde sett på adressa.no at flyet stod i grøfta med manglende bremse effekt! Dog, MP Værnes skulle gledelig vært ute å tatt litt bilder om undertegnede hadde vært på vakt. :grin: Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Hadde ikke vært særlig begeistret for å sette meg inn i dette flyet om jeg noen timer tidligere hadde sett på adressa.no at flyet stod i grøfta med manglende bremse effekt! Vel, ifølge et annet forum så ble flyet flydd tomt til OSL, og ble ikke brukt resten av dagen... Siter
Gjest Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Har ikke satt meg inn i saken, men virker som man fint kan dra opp igjen denne artikkelen fra 2003... http://www.nfo.no/nyinfo/Main/Tidligere_artikler/2003/09.04.03_flysikkerhet_kompetanse_og_betaling.htm Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Ja, om man ser bildene jeg postet, leser artikkelen, og ser på bildene igjen, så kan man lure på hva man får for de ekstra pengene... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Ja' date=' om man ser bildene jeg postet, leser artikkelen, og ser på bildene igjen, så kan man lure på hva man får for de ekstra pengene... [/quote'] Tja om du tenker på SAS og litt dyrere biletter en andre så har jeg utalt meg om dette en rekke ganger tidligere. Og jeg havner på det samme hele tiden, Fleksibilitet for oss som flyr mye. Dvs. Når fly blir et verktøy i jobben, ikke når man skal på en tur som er planlagt i lang tid. Men om du ikke flyr nokk så tror jeg faktisk ikke du vil oppdage det i det hele tatt. Så de forskjellige selskapene har sine styrker i pris og flex, og vi brukere av fly er forskjelige, noen skal til tante på besøk, og noen skal på jobb, tror det er så enkelt egentlig. Siter
Torstein Farsund Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Han tenker nok på den billige arbeidskraften som diskuteres i artikkelen det linkes til over her... Siter
Gjest Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Leser du postene før du svarer, eller vil du bare understreke at du flyr litt i forbindelse med jobben? Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Norwegian har da fleksi billett de også Geir? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Leser du postene før du svarer' date=' eller vil du bare understreke at du flyr litt i forbindelse med jobben? [/quote'] Ja kansje det du? Jeg misforsto caset et raskt øyeblikk, og trodde det var det generelle SAS dissingen det ble refferet til. Men det var da ikke biletter men arbeids betingelser. Ikke være lei deg da, det går nokk bra. Siter
Gjest Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Ikke være lei deg da' date=' det går nokk bra. [/quote'] Hva mener du? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Aner en noe amper tone iht. de siste innleggene, en videre intern diskusjon burde foregå per PM, eller hva Geir og Rune? :cool: Siter
Gjest Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Jeg stilte jo bare et spørsmål? Jeg har litt problemer med å forstå hva han prøver å få frem... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Ønsker alle en fin dag jeg, sola skinner jo der ute i dag. Siter
T. Paulsen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 At ikke denne tråden er stengt enda er et under.. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 ... og verden går videre, selv om dere er uenige... Hold nå opp! Respekter hverandre, og ikke lag noe mer sak av dette. Skal dere holde på sånn under FLG også eller? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 ... og verden går videre' date=' selv om dere er uenige... Hold nå opp! Respekter hverandre, og ikke lag noe mer sak av dette. Skal dere holde på sånn under FLG også eller? [/quote'] Her er det da ikke noe problem med respekt etc? er ikke uenig heller jeg, storm i vann glass.....her var det jeg som missforsto og svarte basert på det. Så dette er no problems my friends..... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Stod litt mer om hendelsen i Adressavisen i dag: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article924165.ece Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Kommer til å være redd for å få et fly i venstrevingen neste gang jeg takser ned til 27 :grin: Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 – Prosedyrene tilsier at når fly skal parkeres på den måten skal det settes på en mekanisk blokkering på hjul før man kobler fra traktoren. Det skjedde ikke i dette tilfellet, dessverre. Så her har vi årsaken til at flyet rullet bakover og delvis av taksebanen, sier Reitan. For meg, så virker dette noe forenklet... Greit nok at chocks ikke ble lagt på plass før flyet ble koblet fra, men hvor var bremsene? Det har jo ingen hensikt å ha folk i cockpit under tauing, hvis flyet ikke har bremser... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Kommer til å være redd for å få et fly i venstrevingen neste gang jeg takser ned til 27 :grin: Nå måtte jeg snu og vende litt på ting, men regner med 2 og 7 tallet stod for nære 0 og 9, altså 09. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Kommer til å være redd for å få et fly i venstrevingen neste gang jeg takser ned til 27 :grin: Nå måtte jeg snu og vende litt på ting' date=' men regner med 2 og 7 tallet stod for nære 0 og 9, altså 09. [/quote'] :blush: Mener selvsagt 09 ja, takk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.