Peter Nørkjær Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hej Tom. Jeg sad EKDK og kunne godt se, at I havde meget travlt deroppe. Det er en rigtig skam, at du ikke har fået C1-ratingen. Jeg ved du har gået meget igennem for at få den. Op på hesten igen! Jeg er sikker på, at du nok skal få den rating! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Som jeg skrev til Tom på privat melding.. Jeg ville og håpte virkelig at Tom skulle klare det i går kveld. Han var bare uheldig med et par situasjoner + disconnects + mer fly enn de aller fleste får på sin CPT. Jeg har stor tro på at du klarer det neste gang Tom. Vi tar en ny CPT på søndag vi.. denne gang uten å reklamere over alt. Vi kommer til å fokusere på kvalitet i steden for kvantitet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har "study break" fom. neste uke, så jeg kommer med 767'en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå har du vel hatt din skjerv med uflaks. Skal prøve å gi deg en bevegelse eller to neste søndag. Vil at du skal lede ATC-showet på FLG med C1 i hatten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Skulle gjerne bidratt på søndag, men da er jeg nok på vei hjem fra Rygge. Lykke til hvis det blir noe av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det var leit å høre, Tom. Jeg hadde sannelig nok med meg selv igår, men en ting du iallefall kan ta med deg som et tips fra meg er å "refuse handoff" eller bare ikke akseptere handoff fra CTR om du mener du har nok å gjøre. Da skal CTR holde flyene automatisk. (Det er jo ikke lov til å sende et fly inn i din sone uten at du har klarert det, og da er det CTR sitt ansvar å holde dem utenfor). Ikke føl at du MÅ være "tøff" og akseptere alle handoff'ene (slik jeg følte det på min S3-utsjekk), det er bedre å holde hodet over vannet og kontrollen på de flyene man allerede har (iberegnet et par newbies som ikke helt vet hvordan ting skal foregå - slikt tar eksaminator med i beregningen). For jeg må si jeg var imponert i hvilken fart du aksepterte handoff, når det var så tykt med fly, men jeg tenkte du hadde koll på det da. Så jeg sendte de bare videre, helt til jeg fikk beskjed om annet fra Trond. Må si takk til alle som fløy. Ble gøy for meg også som har sittet lite ATC de siste tre månedene. Og takk for alle som "hold at current position" adskillige ganger på sin vei, ikke minst etter at CPT'en var avsluttet og det ble koordinasjons og connection-problemer hos APP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 For jeg må si jeg var imponert i hvilken fart du aksepterte handoff, når det var så tykt med fly, men jeg tenkte du hadde koll på det da. Så jeg sendte de bare videre, helt til jeg fikk beskjed om annet fra Trond. Takk folkens og ser virkelig frem til søndagen.. Nå er jeg i fighting spirit og håper og tror jeg nå får vist hva jeg duger til samme poker hva slags fly som kommer. For jeg må si jeg var imponert i hvilken fart du aksepterte handoff, når det var så tykt med fly, men jeg tenkte du hadde koll på det da. Så jeg sendte de bare videre, helt til jeg fikk beskjed om annet fra Trond. Hadde full kontroll jeg Erik helt til disconnecten min fra Europe-CE serveren. Da jeg logget på hadde jeg et hav av fly jeg måtte tracke på nytt, ta kontakt med og i det hele skaffe meg et nytt trafikk bilde på, så fikk jeg rejected takeoff på 19L, det gikk greit, men knappe minuttet etterpå så disconnected serveren igjen. Da byttet jeg server til Europe-E2 som så ut til å funke kjempe fint, men..... Trafikk bildet hadde nå flyttet seg så mye at det var nesten umulig å komme inn i det igjen, prøvde å sette de fleste i holding med pga disconnecten, tiden det tok å tracke og kontakte flyene, samt å motta handover fra nye fly, vel med mengen jeg hadde da som sikkert nok var røflig 10-15 inbound og 10 +- på bakken var nok til å krysse øynene mine.. Litt mye trafikk, men fy flate å morro.. Neste Søndag blir det holding, vectoring og hæla i taket.. EDIT Takk for infoen Cato, tar gjerne i mot gode tips enten på mail eller MSN fra en som virkelig har trent på dette her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.