Gå til innhold

FSX: Terminal snart ferdigstilt


Anbefalte innlegg

Ikke mye igjen nå. Har laget hele greia fra grunnen av i forhold til Fly II sceneryet, og vitale hovedmål er +/- 1 meter. Litt står igjen på vestsiden, og noen av gatene skal "finmekkes". Så er det tid for texturer. Siste bildet viser hvordan det kommer til å se ut ferdig texturert. Det er lagt stor vekt på å gjengi materialer brukt på den virkelige flyplassen så nært som mulig.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSX er bra nok for meg og det samme er PC`en. Savner ikke FS9 overhodet. Mye fordi det er enklere å lage scenery. Modellene var lett å overføre fra 3DSMax til gmax der jeg brukte de som mal for nye, og terminalen lager jeg ferdig nettopp fordi jeg ikke gidder å vente på at andre utviklere evt skulle komme med et brukbart ENGM scenery ;) Dessuten er det kjekt å ha et ENGM uten heslig aktivisering som Cloud9 slenger i fanget på kundene. Fikk aktiviseringspolitikken deres i vrangstrupen da jeg skiftet PC og måtte reinstallere en del ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hakk bedre en default..

 

Men stå på du...

 

 

FS-kongen har talt igjen....... :cry:

 

 

 

Klapp klapp..... :cool:

 

 

Men litt seriøst også. Andrew, når kommer du igjen fra ferie (hvis du ikke har kommet hjem enda) og når kan vi forvente oss denne terminalen.... ?

I mine øyne vil denne gjøre ENGM enda mer atraktiv og fly til i FSX..

 

Keep up the good work Andrew :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skader da ikke med litt seriøsitet...endelig (meg inkludert). Ble liksom litt avsporet av noe. Jeg er hjemme om 3 uker, men det kan hende jeg blir stående mellom 2 jobber denne gang, så tidsaspektet er usikkert. Blir det normal ferie, vil jeg gjette på en eller annen gang i september. Et eksakt tidspunkt kommer jeg likevel aldri til å oppgi...jeg vet hvor slikt bærer hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

:D Andrew, you are my hero!! Enten Cloud9 kommer på banen eller ikke, så har du allerede laget Gardermoen langt forbi gamle FS9-standarden og enda lenger forbi FSX-default. Som lokalpatriot flyr jeg helst i Norge, og da enten fra Flesland eller Gardermoen. Skulle gjerne hatt Bodø AB i denne "pakken", men er kjempefornøyd med det du bidrar med til det norske FS-miljøet. "Norway Airports" har bidratt med sitt, ære være dem for det (!), men nå er vi over i en ny virtuel verden, og vi må bare innse at gammel standard av scenery er forbi.

Bøyer meg i takknemlighet for de som er med på å drive den nye standarden framover :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det skader da ikke med litt seriøsitet...endelig (meg inkludert). Ble liksom litt avsporet av noe. Jeg er hjemme om 3 uker, men det kan hende jeg blir stående mellom 2 jobber denne gang, så tidsaspektet er usikkert. Blir det normal ferie, vil jeg gjette på en eller annen gang i september. Et eksakt tidspunkt kommer jeg likevel aldri til å oppgi...jeg vet hvor slikt bærer hen. [/quote']

 

Takker for svar Andrew. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"FS-kongen har talt igjen"

 

Slike unødvendige personangrep er ikke akseptert!

 

Får jeg spørre når dette ble personangrep/personhets?

 

 

-moderator Vidar-

 

Unnskyld meg, ikke ment som personangrep... men jeg føler at forumet har blitt strammere og kjedeligere etter det nye regelverket du har hentet fra HW har tred i kraft... bare fordi at det fungerer på HW.no, betyr det ikke at det funker her!

 

Jeg synes du vifter for mye med "sherrif badgen" din...

 

 

 

EDIT: Kjempe Andrew, men jeg tror også at det er et par gater for mye... :) Gleder meg vilt til du publiserer den! Jeg kommer da til å gå over til FSX...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Andrew!!

 

For å toppe kaka så bør du kanskje telle antall gater i virkeligheten en gang til' date=' tror jeg har kommet til 4 for mange utifra bildene.. :grin: [/quote']

 

Godt dere følger med.

 

Smelte inn noen gater litt raskt for å få et mest mulig fullstendig bilde :whistle:

 

Korrekt antall gater (som vist på Fly II bildet) blir det, her ligger AIP utskrifter i drøssevis til formålet. Hver gate som har spesielle trekk i virkeligheten, vil også få det i sceneryet.

 

PS: Skulle noen vite cirka bredde på sideterminalene skulle jeg gjerne hatt den infoen. Har her gjettet meg frem til 30 meter. Når jeg drar hjem over ENGM blir jeg vel taua inn fordi jeg utviser merkelig oppførsel idet jeg skritter opp bredden selv :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang blir de ikke beveglige, å få dette til er visstnok ganske komplisert. For meg er det viktigst å få terminalen på plass før vinteren, og flytte den et stykke nord da både terminal og apron er kraftig feilplassert av MS. Men jeg kommer til å tilpasse diverse gater til B737/A320, MD80, B757/767/A330 og B747/777. Animering kommer jeg til å nedprioritere, men det blir nok litt forskning på det innimellom i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

E kan prøve å lese litt om animering i FSX utover høsten,

så kan e jo si i fra hvis e lærer noe lurt :P

 

Har tenkt en del på å se om det kunne gå an å lage trapper i stedet for gate, som oppfører seg litt likt. I følge den gaten som er eksempel i SDK'en, og skjelettet der, så virka det jo som om det kunne gå an på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å se supert ut! ENGM er ikke enkel å lage da den er noe for seg selv. Gate'ne på Gardermoen f.eks. er ulik de fleste flyplasser i verden.(på Tenerife Norte så jeg faktisk noen lignende gates)

Skulle gjerne gitt hjelp med objekter om nødvendig, men dette lager du nok bedre selv, og vårt NA-scenery for FSX :)er laget med en blanding av Airport for Windows, 3Dmax og Scasm så det blir lite nyttig for xml-programmering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å se supert ut! ENGM er ikke enkel å lage da den er noe for seg selv. Gate'ne på Gardermoen f.eks. er ulik de fleste flyplasser i verden.(på Tenerife Norte så jeg faktisk noen lignende gates)

Skulle gjerne gitt hjelp med objekter om nødvendig' date=' men dette lager du nok bedre selv, og vårt NA-scenery for FSX :)er laget med en blanding av Airport for Windows, 3Dmax og Scasm så det blir lite nyttig for xml-programmering.[/quote']

 

Hei Arne,

 

Det er to flyplasser jeg har jobbet mye med gjennom årene, og det er ENCN og ENGM. Sistnevnte nettopp på grunn av unik arkitektur og materialvalg. Det gikk 20.000 kubikkmeter tremasse totalt til ENGM...ikke småtterier. Det er en lys og trivelig flyplass når man ser bort fra check-in køene. Jeg sier takk for tilbud om hjelp, jeg har skjønt at det blir vanskelig da NA er en fin blanding. Nå blir Thomas med på laget og hjelper til med nye texturer, og Freddy lager apron belysning. Det er bra, for det er ikke enkelt å lage et flyplasscenery uten tilgang til flyplassen, og det er begrenset hva en stakkar rekker over alene. Å samle inn billedmateriale til Fly II versjonen av ENGM tok over et år. Å lage 3D modellene var gjort på et par uker! På hjemmesidene mine fremgår det at det var teamwork også dengang.

 

Hei Andrew... nydelig arbeid :). Skal som jeg lovte teste ut mine effekter (nattbelysning) som jeg mekka til NA2004 på ditt scenery. Regner med det skal gå bra' date=' da disse er rene XML scenery filer. Gir deg en PM når jeg har fått sjekka ut :)

 

Freddy [/quote']

 

Det er toppers, Freddy! Har snoket mye rundt på FsDeveloper.com for å prøve å få synapsene til å kople i hop hvordan dette gjøres, men har ennå ikke blitt så mye klokere. Med litt teamwork kommer det nok i orden :smile:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...