Gå til innhold

Boeing 707 E-3 NATO


Anbefalte innlegg

Annbefaler deg å bruke FSScreen (i filbiblioteket) som tar bilder i .BMP... BMP er mye bedre kvalitet, noe som gjør en forskjell når du konverterer dem til .JPG! :) IKKE POST BILDER I .BMP konverter dem til JPG i Photoshop eller Paint.

 

Annbefaler og walk and follow (her: http://www.igfly.com/ ) for å få MYYYYYE bedre vinkler til bilden, ikke så kjedelige standard. Med Walk and Follow du kan flytte kamera akkurat hvordan du vil! Veldig bra program.

 

Ellers ganske bra bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler deg å bruke FSScreen (i filbiblioteket) som tar bilder i .BMP... BMP er mye bedre kvalitet' date=' noe som gjør en forskjell når du konverterer dem til .JPG! :) IKKE POST BILDER I .BMP konverter dem til JPG i Photoshop eller Paint.

 

Annbefaler og walk and follow (her: http://www.igfly.com/ ) for å få MYYYYYE bedre vinkler til bilden, ikke så kjedelige standard. Med Walk and Follow du kan flytte kamera akkurat hvordan du vil! Veldig bra program.

 

Ellers ganske bra bilder! :) [/quote']Bruker bare printscreen-knappen,jeg og så åpner jeg paint, og trykker ctrl-V. Det går vel ut på det same. Skjøner ikkehva man skal med de ekstra-programmene. PS Skal sies at jeg nå har byttet fra XP til Vista siden tråden ble startet, og jeg planlegger å ta en ny serie med 707 E-3 Nato,slik at jeg får vist frem mitt nye skjermkort til fulle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke akkurat "bump" noe nytt slangord...vil si det er et ganske godt brukt ord i forbindelse med internettfora. Hvis du ikke vet hva det betyr så har du forklaringen fra Urbandicionary her "In message board terms, to move a post to the top of the forum with a pointless reply, usually to one's own thread.". Hvilket var akkurat det du gjorde, du tok en gammel og død tråd og bump'et den opp blant de aktive trådene, uten å ha noen særlig grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker tilbake det jeg skrev.... Glemte lagre-funksjonen... my bad.

Men det heter å svare' date=' ikke bumpe. Bruk norsk når det finnes gode norske ord. Slikslang er noe f******* tull,etter min mening. Man kan ikke bare drive å finne på nye ord hele tiden... [/quote']

 

Kan være lurt å finne litt bakgrunnsinfo om slang-ord, før du uttaler deg så bastant som du her gjorde. ;)

Bumpe er det eneste passende ordet i denne sammenhengen, slang eller ikke. For min del kunne vi alle snakket engelsk her i landet... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker tilbake det jeg skrev.... Glemte lagre-funksjonen... my bad.

Men det heter å svare' date=' ikke bumpe. Bruk norsk når det finnes gode norske ord. Slikslang er noe f******* tull,etter min mening. Man kan ikke bare drive å finne på nye ord hele tiden... [/quote']

 

Hahaha, det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Å bumpe en tråd har vært i bruk siden internett foras barndom, så NEI Det er ikke ett nytt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Burde kanskje starte en språk-diskusjon her på forumet, men jeg er ihvertfall av den mening at man bør bruke norske ord så ofte hvor det overhodet er mulig.

 

Jeg må få lov å svare på ditt innlegg = jeg må få lov til å bumpe på ditt innlegg. Dere må være enige i at det høres unektelig littegranne dumt ut (Høres mer som noe en hund kan gjøre oppetter sin eiers ben... Les(jukke)

 

 

Men jeg må samtidig få presisere at dette er kun MIN mening da. Og det er bra med forskjellige meninger. Det er det man kaller mangfold,vet dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje jeg burde sjekke den offisielle nettsiden for slang-uttrykk?

www.slang.no

 

 

 

Fant ikke dere heller den siden,eller var det ikke det dere hadde ventet? Her i Norge heldigvis noe som kalles språkrådet :grin: (Hørte jeg noen si unødvendig bruk av skattepenger?) :grin: Kan i så fall bare si meg enig. Er forøvrig sterk tilhenger av å fjerne nynorsk og innføre bokmål og samisk som sidestilte mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk ligner veldig på enkelte dialekter her på Østlandet med endinger, gramatikk mm. F.eks Eiker-dialeten/drammens-dialekten. I denne dialekten sier man dansa og hoppa, som er rett endinger i nynorsk, men feil på bokmål, hvor endingene er hoppet og danset.

 

Jeg synes både bokmål og nynorsk burde være primære skrivespråk, ikke bare en av dem som sidemål og en som hovedmål, slik det er idag. Istedenfor burde samisk være sidemål i hele landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å svare på ditt innlegg = jeg må få lov til å bumpe på ditt innlegg. Dere må være enige i at det høres unektelig littegranne dumt ut (Høres mer som noe en hund kan gjøre oppetter sin eiers ben... Les(jukke)

Du skjønte ikke denne altså?:

"In message board terms' date=' to move a post to the top of the forum with a pointless reply, usually to one's own thread.".[/quote']

 

Du svarte ikke på noen post da du maste om kommentarer. Hvis du svarte noen, svarte du deg selv. Litt bipolart.. Greit nok at du trykket på "svar"-knappen, men den er der stort sett for å svare på andres innlegg.

"Bumping" er forøvrig nevnt i forumreglene, så du bør ha hørt ordet før..

 

Er forøvrig sterk tilhenger av å fjerne nynorsk og innføre bokmål og samisk som sidestilte mål.

Selv er jeg for å fjerne sidemål i skolen, så man kan konsentrere seg om å lære sitt hovedmål. Nynorsk vil jeg selvfølgelig at man beholder - skulle tatt seg ut om hele norges befolkning gikk rundt og skrev bokmål/dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager veldig hvis jeg heller bensin på bålet nå, men samisk som sidestilt hovedmål?/Sidemål i hele landet? Hvis alle vi "ikke-samer" skal måtte lære det sprøket der er vi jo enda lenger fra å ha et norsk språk.

Jeg mener at samisk kan samene få holde for seg selv, ikke trykk det på oss andre.

Før noen kjefter på meg nå, må jeg bare si at jeg er helt enig med Frode i at det er bra med forskjellige meninger, så jeg er sikker på at dere som vil hente inn mer samisk, har like gode grunner for å mene det som jeg har for å ville ha bare et norsk skriftspråk.

Ha en fortsatt fin aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk ligner veldig på enkelte dialekter her på Østlandet med endinger' date=' gramatikk mm. F.eks Eiker-dialeten/drammens-dialekten. I denne dialekten sier man dansa og hoppa, som er rett endinger i nynorsk, men feil på bokmål, hvor endingene er hoppet og danset.

 

Jeg synes både bokmål og nynorsk burde være primære skrivespråk, ikke bare en av dem som sidemål og en som hovedmål, slik det er idag. Istedenfor burde samisk være sidemål i hele landet [/quote']Bra eksempel du valgte,Eiker-dialekten, da min familie kommer fra øvre eiker, og jeg selv tråkka mine barneår på solbergmoen og gikk barneskolen på solberg skole :) Må jo medgi at etter mange år hvor jeg har vært bosatt i asker, og de siste fem årene bosatt i Trondheim, så er også min en gang så rent-klingende eiker-dialekt blitt nedslipt. Noe som dessverre er vanskelig å gjøre noe med nå. Man kan jo også ta enda en buskerud-dialet, nemlig ringeriksdialekten som er mer enn godt utbredt både i øvre og nedre eiker. Det er mine stamforeldres opprinnelige bosted vil jeg anta etter det jeg har hørt på slektstreffet for 3 år siden. En gren av familien utvandret på 1910-tallet en gan til Wisconsin i USA, og er der den dag i dag. Mange diskusjoner vilsansynligvis komme pga dette. Men som sagt. mangfold er en bra ting. Men la oss heller dersom vi vil føre dialekt-diskusjonen videre, ta det i en separat post i snackbaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Burde kanskje starte en språk-diskusjon her på forumet' date=' men jeg er ihvertfall av den mening at man bør bruke norske ord så ofte hvor det overhodet er mulig. [/quote']

 

Jepp, og det ser vi her Frode:

 

Melodien er fortsatt litt crappy.
Kan du ikke lage en sånn piknik-benk og gjøre det om til røykeområde for ground-crew?
Passing FL 250 så klarnet det endel.
Sjekk linken før du poster neste gang' date='Daniel.[/quote']
My bad... Neste mann som vil prøve?

 

Dette var etter et raskt søk. Vil også si at jeg har ingenting imot engelsk på dette forumet, eller noen i annen norsk forum(da jeg er engelskI). Ihvertfall ikke på et norsk fly forum, her må det være en del engelsk.

 

Jeg vet om ingen norsk ord som kan erstattet det engelske ordet "bump", og da tenker jeg ikke på "hump" for det har ingen mening i denne sammenhengen.

 

1. Melodien er fortsatt litt "dårlig""elendig".

2. Kan du ikke lage en sånn piknik-benk og gjøre det om til røykeområde for "bakkemannskapet"?

3. "Passerer" FL250 så klarnet det endel.

4. Sjekk linken før du "svarer" neste gang,Daniel.

5. "Min feil"... Neste mann som vil prøve?

 

Så for meg, så ser det IKKE ut som du er av den mening at man bør bruke norske ord så ofte hvor det overhodet er mulig.

 

Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...