Tor Olav Løvaas Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg dumpa innom dette bildet på airliners.net akkurat: http://www.airliners.net/open.file?id=1236618&size=L&width=1200&height=812&sok=JURER%20%20%28ert%20%3D%20%27RV-QEE%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=1 Og hva slags 737-300 har slik cockpit?? Og når jeg leita litt mer ser jeg at det er mange 300er som har sånn cockpit, hva er grunnen til dette, ville boeing/selskapene at de første i classic serien skulle ligne mer på 100 og 200? Var det en option?? Eller var det andre grunner?? Veit det er mange 737 fans her som kanskje vet svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har ikke peiling, men du verden for en fin arbeidsplass. Nesten så man får lyst til å bli airliner-pilot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Løvaas Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Det har du helt rett i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 ...men her tror jeg helst vi ser en tidlig utgave av 300-serien. Du er nok inne på noe der ja.. B733 kom vel sent i 1984, og dette er en tidlig 85-modell... Kan jo også være at selskapet som bestillte den gikk for denne instrumenteringen om de opererte med en blanding av 732 og 733 i flåten, noe den første eieren, Western Airlines, faktisk gjorde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Løvaas Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Virker logisk. For teknologien hadde de jo, for 767 kom vel i 81?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Dette bør vel si det meste Avolar Aerolineas Boeing 737-347 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Du kan få det meste sålenge du betaler for det. EFIS er standard på Dash 8-300 også, men vi har to som har gamle analoge instrumenter. Dette var en option man betalte ekstra for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Heisann, Alle B737-300 vi opererer i dag har det samme panelet som ovenfor og det var valgt for commonality. Vi hadde et par ILFC -300 med EFIS en stund. Alle B737-500 vi opererer har EFIS, men standard "steam gauge" motorinstrumeter. Det er mange ting som spiller inn hvilket panel man velger som nevnt commonality, men ogsaa trening av flight crew. Se paa Southwest sin flaate... Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Vi opererer som nevnt to fly med analoge instrumenter, mens de andre har standard EFIS. Det er helt klart mye enklere å fly med EFIS. Commonality er egentlig ikke noe tema, de flys om hverandre uten noe som helst ekstra. Men jeg ville tro at man også kan spare endel på vedlikehold om man har EFIS, solid state, i forhold til de gamle analoge instrumentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.