Gå til innhold

BA banned from Angola


Martin Floor

Anbefalte innlegg

CAA har bannet TAAG fra å fly inn i Britiske luftrom, derfor banner Angola'w Civil Aviation Authorities British Airways fra å komme til Angola.

 

Link

 

EU truer også med å utestenge TAAG fra alle EU luftrom på grunn av mangelfull sikkerhet i selskapet.

 

Er det vanlig å gå til angrep på denne måten? Kan ikke skjønne at dette skal hjelpe Angola i det hele tatt, det eneste som kan hjelpe er vel å bevise at sikkerhetsnivået er bra nok, og eventuelt gjøre noe med det om sikkerheten ikke er det for øyeblikket.

 

Er dette noe som har skjedd ofte før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr endel med TAAG sin 777ER fra Luanda til CDG. Dette er jo nye fly. Det virker på meg som cabin crew var litt uerfarent, men det er mulig jeg fikk det inntrykket fordi maskinene var ganske nye da. TAAG har ikke hatt noen hendelser man kan sette fingeren på de siste årene, det henger vel igjen dette med de gamle flyene de hadde. Det er en ting jeg *ikke* liker: Man vet aldri når kjerra forlater Luanda, og man vet det ikke før ved innsjekk. Så jeg håper det blir TAP vi flyr med i stedet. BA flyr jo der også, men den faktoren er jo nå usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ganske barnslig "stunt" av Angolas CAA og TAAG dette. Det er jo ingen tvil om at dette er en hevnaksjon fra Angolas side.

 

Om britisk CAA utestenger TAAG, så er det rimelig å anta at det er problemer som bør løses i flyselskapet. Fremfor å løse problemene, så svarer de med å ta hevn.

 

Dette er nok ikke TAAG tjent med på hverken kort eller lang sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr endel med TAAG sin 777ER fra Luanda til CDG. Dette er jo nye fly. Det virker på meg som cabin crew var litt uerfarent' date=' men det er mulig jeg fikk det inntrykket fordi maskinene var ganske nye da. TAAG har ikke hatt noen hendelser man kan sette fingeren på de siste årene, det henger vel igjen dette med de gamle flyene de hadde. Det er en ting jeg *ikke* liker: Man vet aldri når kjerra forlater Luanda, og man vet det ikke før ved innsjekk.[/quote']

Etter det jeg har lest ble leveringen av TAAG sine 772ER og 73G utsatt med noen måneder da Boeing ikke så seg fornøyd med kompetansenivået som crewet og vedlikeholdspersonalet lå på. Ja, maskinene er nye, men det hjelper fint lite om de blir vedlikeholdt etter standarderne.

Utestengelsen fra CAA er nok en konsekvens av standarden på crewet, samt den eldre delen av flåta til TAAG.

 

Et ganske barnslig "stunt" av Angolas CAA og TAAG dette. Det er jo ingen tvil om at dette er en hevnaksjon fra Angolas side.

I agree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest ble leveringen av TAAG sine 772ER og 73G utsatt med noen måneder da Boeing ikke så seg fornøyd med kompetansenivået som crewet og vedlikeholdspersonalet lå på. Ja' date=' maskinene er nye, men det hjelper fint lite om de blir vedlikeholdt etter standarderne. Utestengelsen fra CAA er nok en konsekvens av standarden på crewet, samt den eldre delen av flåta til TAAG.[/quote']

 

Har mine mistanker om vedlikeholdet, men ville ikke konkludere med noe. Fikk forresten nettopp nye flybilletter...med alternativ routing Johannesburg. Tror det blir litt av en oppvask på min arbeidsplass før hjemreise med hensyn på å fortsatt bruke TAAG. Og jeg synes det er på tide å komme seg tilbake til nordsjøen...har hatt dette med internasjonal flyvning i vrangstrupen lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...