Gå til innhold

Fly på VATSIM uten mic???


lars strømsnes

Anbefalte innlegg

Ikke noe problem. Mine foerste 2 maaneder paa Vatsim var med text-only. Eneste problemet du maa vaere klar over er at naar det er stor trafikk saa kommer du i siste rekke. Opplevde et par ganger at jeg nesten ble uteglemt fordi folk som brukte voice kom i foerste rekke. Dette var da saerlig i UK. Men funker gjoer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra ATC synspunkt så foretrekker vi voice selvsagt fordi ting går raskere.. (ikke alle skriver like fort). Spesielt de som må se på hver eneste tast før de skriver kan miste oversikten når de har mye trafikk og må skrive tekst til et fly.

 

Det er også en del vanskeligere å vite når man skal snu et fly mot ILS osv.. Noen piloter skriver svar før de utfører handlinga (FY! - alltid utfør før du svarer), og snur da alt for sent og overshooter.

 

Men tekspiloter er i følge reglene sidestilt med voicepiloter. Bare ha litt tolmodighet hvis det er mye fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha litt tolmodighet hvis det er mye fly

 

Det der må du nesten forklare litt nermere......! :confused: I min tid som både pilot og controller, så måtte vi behandle alle ettersom trafikken tilsa det og ikke ettersom vi giddet å svare textpilotene, da var alle likestilt og ingen trengte å vente fordi de var så uheldige å bruke text istedet for voice!

Forøvrig mener jeg å huske at text er hovedkommunikasjonen på Vatsim og at voice kommer i annen rekke? Mulig dette er endret de siste 2 årene uten at jeg har fått det med meg! Correct me if I'm wrong! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...