Gå til innhold

AIP Norge?


Frode Sørhus

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål angående AIP og utløpsdato, som jeg like godt kan stille her istedenfor å lage en egen tråd :)

 

Hadde en flight i dag fra ESSA til ENGM. Jeg antok at jeg ville bli klarert til SUMAK 3F for rwy 19. Men jeg fikk SUMAK 5M istede. Når jeg sjekket FMSen (som innholder den siste AIRACen) fant jeg SUMAK 5M og brukte den. Spørsmålet mitt er da hvorfor er ikke AIP oppdatert med riktig navn på STARen? Finner jeg kansje oppdateringen i en NOTAM eller i en annen del av AIP? Isåfall er det noen som vet hvorfor ikke AIP chartene blir oppdatert med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål angående AIP og utløpsdato' date=' som jeg like godt kan stille her istedenfor å lage en egen tråd :)

 

Hadde en flight i dag fra ESSA til ENGM. Jeg antok at jeg ville bli klarert til SUMAK 3F for rwy 19. Men jeg fikk SUMAK 5M istede. Når jeg sjekket FMSen (som innholder den siste AIRACen) fant jeg SUMAK 5M og brukte den. Spørsmålet mitt er da hvorfor er ikke AIP oppdatert med riktig navn på STARen? Finner jeg kansje oppdateringen i en NOTAM eller i en annen del av AIP? Isåfall er det noen som vet hvorfor ikke AIP chartene blir oppdatert med en gang? [/quote']

De nye ENGM-kartene skal ligge som SUPlement, på ippc et sted... Hvorfor de ikke oppdaterer AIP'en aner jeg faktisk ikke :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er relativt vanskelig å følge med i oppdateringene ettersom de bare dukker opp i SUP og lignende og ikke i AIP. Det betyr altså at hver dag man flyr må man gå inn å sjekke at det ikke har dukket noe nytt opp i SUP, AMEND... samtidig som feil informasjon ligger tilgjengelig i AIP. Jeg syns de i det minste kunne gjøre det klart i AIPen at de chartene ikke er gyldige lengre og linke til riktig chart i SUP'en...

 

Noen som har en grunn til at man ikke bør gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...