Gå til innhold

24 Juni 2007


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Strøk med glans i pamp og prakt..

 

Hadde 18 bevelgelser på det meste og trengte desverre 30 for å bestå

 

Så måtte jeg på do etter 2 timer og da strøk jeg likegodt på det.

 

Takker til alle som var med å fløy denne dagen, synd vi ikke klarte å få mer trafikk en 20 bevegelser..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - Jeg synes forøvrig fly bevegelsene på C1 er alt for høye da vi snakker om en frivillig organisert hendelse dette, man er altså avhengig av 30 ukjente og kjente personer som skal komme å besøke akkurat deg over en periode på 2 timer. Litt mye å forlange bare for at noen har satt dette som regler for å få en rating på noe som er frivillig men likevel temmelig strengt.

 

Men det får så bare være, jeg gir meg ikke og prøver igjen så fort en får mulighet. Personlig trodde jeg det var 30 fly inn og ut som var kravet og ikke over 2 timers periode.

 

Selv om begge to er temmelig useriøst å få til på VATSIM med tanke på trafikk bildet i Norge..

 

Eneste gangene det statestikk messig er i nærheten av 30 fly til en flyplass over 2 timer er ved flyins...

 

Mitt forlag til løsning må bli i steden for å annonserer at en skal ha CPT så inviterer man til det og på denne måten

 

 

Eksempel

 

10 juli blir det avholdt CPT eksamen på Oslo Gardermoen flyplass (ENGM) vi anbefaler alle om å komme å fly denne kvelden , vi trenger totalt 30 fly mellom klokken 1900 og 2100 lokal tid.

 

Start enten fra eller reis til med avgang eller ankomst mellom gitt tid.

 

Og annonserer dere dette i all VACCs og de fleste forum samt vroute og de fleste event steder slik jeg gjorde i hele 2 uker før denne testen, ja så er man enten heldig eller populære så får man mye fly..

 

Tidpunktet for CPT er forøvrig også svært viktig.

 

Sommeren nei, vinteren ja og helst utem om ferie tider.

 

PS..

 

Ta med kateter til testen, for do besøk er ikke tilatt, tydeligvis

 

 

Hilsen Tom

(litt skuffet men i godt humør og klar for ny test)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai. Det var leit å høre!

 

Enig i at kravet er høyt til Norge å være, men mener likevel at man skal være nærmere enn dette for å kunne nyte godt av "formildende omstendigheter". Det er leit for at man ikke består CPT-testen sier jo ikke noe om dine kunnskaper, bare at de ikke er blitt ordentlig testet.

 

Hadde du gitt meg vectors til en tidligere landing hadde jeg fått til en tur ut også, men det ble det ikke tid til. Men vi hadde vel ikke kommet noe stort nærmere 30 av den grunn.

 

Men du ga meg en eller annen mystisk beskjed når jeg landet. Hva var det for noe. Skjønte det ikke jeg. Du husker det kanskje ikke selv, men om jeg gjorde noe feil så send meg gjerne en PM. Lenge siden jeg har flydd så følte meg litt som en newbie på tur... :D

 

Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd Tom at du ikke klarte det. Er det det høyeste du kan få og er det noen andre som har klart det?

 

Hvis jeg ikke husker feil, så var det en del her som fløy til Italia for å hjelpe en der nede til å klare en test. Åssen kom det ut? (det var i fjor høst tror jeg)

 

Hvor lenge må du vente til neste gang da?

 

Hvorfor er det ikke lov til å arrangere event?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tydeligvis ha 30 bevegelser i løpet av 2 timer og ja, neste gang har jeg med kateter og matpakke..

 

alt en trenger tydeligvis er 15 fly som tar av f.eks til Vernes og lander igjen på Gardermoen, thats it 30 bevegelser i løpet av 2 timer, skal gå tror jeg.

 

 

Så folkens, håper alle som kan stiller med en real groupe flight neste gang.

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan handle en newbie som har lest IFR-fraseologi og kan fly PMDG, så får du i hvertfall et fly til neste gang :) Jeg flyr gjerne ut fra ENGM første gang og kommer tilbake fra ENVA e.l, så jeg stiller gjerne opp neste gang! Eventuelt at jeg kan fly litt touch & goes i pattern hvis det heller er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for i går (for min del) var å begynne fra Bodø for å komme ned til Gardemoen rett etter kl. 18, og deretter fly skytteltrafikk mellom Gardemoen og Værnes... Desverre satte foreldrene mine ned foten for de planene. Men det er vel siste gang på lenge at det skjer, i alle fall, for i morgen flytter jeg hjemmefra...

 

EDIT: Fløy fra Bodø til Gardemoen, men det er mlig at jeg landet for tidlig til at det ble regnet med som en bevegelse på gårsdagens CPT... (SAS1534)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det ikke blir annonsert en eksamen, slik at eleven virkelig kan få vist hva man kan, og at denne prøven ikke blir overlatt til tilfeldighetene. For det kan ikke være annet enn urettferdig på andre måter.

 

Når det gjelder do-problematikken.

Det gjelder å ligge i hardtrening frem mot et slikt event, for all del unngå kaffe og sjokolade og andre lakserende produkter slik at man ikke blir distrahert med unødvendige do besøk. :sick: :blush:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CPT-en var annonsert, bl.a. på VATSIM-forumet, her, på VACCSCA-forumet og vRoute, bare for å nevne noen. En klar ulempe er at det på samme tid foregikk 3 andre Events rundt omkring, noe jeg anntar stjal en god del potensiell trafikk. Samtidig kunne nok hele CPT-en blitt markedsført bedre, bl.a. fra min side (og jeg bør nok vurdere å ta grunnleggende markedsføring med i mine studier ;)).

 

Samtidig vet vi at det er mulig å få mye trafikk til en CPT, det opplevde vi bl.a. med Tond sin C1 utsjekk og Christian sin C3 utsjekk.

 

At noen ikke består en CPT pga. trafikk-mangel er ikke noe som bør skje, og jeg blir (forhåpentligvis) å selv gjøre en mye bedre jobb mht. markedsføring såfremt jeg får nødvendig info (tid og sted)

 

Bedre lykke neste gang, Tom. Og om jeg har anledning, så kan du være sikker på at jeg vil komme og fly for å generere mest mulig trafikk! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...