Gå til innhold

Min første tur på vatsim (håper jeg)


Erik Karlsen

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

I dag så hadde jeg min første tur fra Bregen til Torp.

Den siste dele var i et ukontrolert luftrom.

Hvis det hadde kommet noen i Atc på Torp.¨

Hadde han/hun kalt meg opp på 122.8 eller måte jeg bytte selv?

 

(Det står sikkert et sted,men med alt det lesestoffet som jeg har lest, har det sikkert noe godt meg hus forbi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal bytter du frekvense selv når du er innenfor eller helst før du entrer TMA (kontroll sonen til ATC)

 

Gjør du ikke dette vil du få en melding av han som f.eks

 

ENGM_APP " Contact me on 120.450 "

 

Da tunder du frekvensen og sier

 

Gardermoen approach, e.g SAS123 is with you FLXXX inbound e.g TORP

 

FLXXX er f.eks FL120 = 12000ft

 

 

Har du PMDG så kan du f.eks programere inn en cirkel i FMS slik at du ser på EFIS når du nærmer deg f.eks 30nm grensen til f.eks ENGM

 

Gjøres slik

 

Step 1 - Gå til CDU og velg FIX siden

Step 2 - øverst til venstre på LSK1 skriv inn flyplassen du ønsker denne ringen på f.eks ENGM

Step 3 - Skriv så /30 og tykk på knappen til venstre for RAD/DIS linjen (LSK2 eller 3 mener jeg å huske

 

Så er du ferdig, ser du nå i EFIS når du nærmer deg ENGM vil du se en grønn sirkel som er tegnet 30nm rundt ENGM. Dette betyr at når du nærmer deg ringens grense, så må du ta kontakt med ENGM om han er pålogget.

 

PS

 

Han kan ta kontakt med deg selv om du er langt unna om han kjeder seg eller har veldig lite trafikk..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...