Gå til innhold

Dummies Guide To Aviation Law


Cato Støle

Anbefalte innlegg

Dummies Guide To Aviation Law - To get you started!

 

1) ATC always make THE RULES.

 

2) No PILOT can possibly know all THE RULES.

 

3) If ATC suspects the PILOT knows all THE RULES, he must immediately change some or all THE RULES.

 

4) ATC is never wrong.

 

5) If ATC is wrong, it is due to a mis-understanding which was a direct result of something the PILOT did or said wrong.

 

6) The PILOT must apologize immediately for causing such misunderstanding.

 

7) ATC may change their mind at any time.

 

8) The PILOT must never change his mind without the express consent of the ATC.

 

9) ATC is ready when he/she is ready.

 

10) The PILOT who doesn't abide by THE RULES is grounded.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' men det var ikke det Cato spurte om... ;) Jeg svarte på spørsmålet han stilte.

 

 

Hilsen Torbjørn [/quote']

 

Hehe riktig riktig. :) Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe riktig riktig. \\:\\) Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:)

 

In that case scenario - No more ATC to adjust nobs and gadgets..

 

and by the way the finnes kjekke ting aom f.eks Autoland system

 

og fluoriserende farge på banemerkingen..

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting :)

 

Hmmm... Det var egentlig i god idé! Kanskje det faktisk gjør at jeg trekker meg litt bakover, og drar litt i stikka samtidig slik at jeg faktisk flare'er istedenfor å fly den i bakken med 600ft/min? Må teste imorgen kveld når vi kommer tilbake fra Basle... :)

 

Kan dere bytte ut alle pærene også med sånne "tanning bulbs", slik at vi får litt farge i samme slengen?

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...