Cato Støle Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Dummies Guide To Aviation Law - To get you started! 1) ATC always make THE RULES. 2) No PILOT can possibly know all THE RULES. 3) If ATC suspects the PILOT knows all THE RULES, he must immediately change some or all THE RULES. 4) ATC is never wrong. 5) If ATC is wrong, it is due to a mis-understanding which was a direct result of something the PILOT did or said wrong. 6) The PILOT must apologize immediately for causing such misunderstanding. 7) ATC may change their mind at any time. 8) The PILOT must never change his mind without the express consent of the ATC. 9) ATC is ready when he/she is ready. 10) The PILOT who doesn't abide by THE RULES is grounded. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hehe.. Er ikke vanskelig og se hva du jobber med hverfall... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 :grin:Skikkelig bra de der. Er det et snev av sannhet der også? Gratulerer med dagen Tom André. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Eller med andre ord.... Pilot is the rule that ATC endures Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 The good thing about being ATC? You get to talk to pilots every day... Squawker så 7600 og skrur av radioen, så kan du si hva du vil og se om jeg bryr meg... Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Har du prøvd å lande på en rullebane uten lys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Den "krangelen" der har jeg lyst til å se hvem som vinner. Jeg holder en knapp på Flygelederen :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Har du prøvd å lande på en rullebane uten lys? \\:\\) Og igjen til den med høna og egget.. Men jeg bare må... Hva skal en med rullbane lys om det ikke finnes Piloter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har du prøvd å lande på en rullebane uten lys? Ja, det har jeg! Mange ganger... T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Torbjørn: Jeg ville heller bøyd meg i Catostøvets nye regler enn å bli anklaget av selskapet i brevs form for å lage nye regler selv hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Følger reglene som luftfartsmyndighetene setter, jeg. T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Sander Johansen Skrevet 29. april 2007 Premium Medlem Del Skrevet 29. april 2007 Har du prøvd å lande på en rullebane uten lys? Ja' date=' det har jeg! Mange ganger... T [/quote'] Selvfølgelig har du det Torbjørn.....men har du prøvd det når det er mørkt... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Nei, men det var ikke det Cato spurte om... Jeg svarte på spørsmålet han stilte. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Nei' date=' men det var ikke det Cato spurte om... Jeg svarte på spørsmålet han stilte. Hilsen Torbjørn [/quote'] Hehe riktig riktig. Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Med småfly har man jo landet uten banebelysning, men nå er jeg blitt så bortskjemt at det nesten er skummelt når man ikke har CL-lys og banen er 30m bred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 hehe, du får holde deg inne med folk som Cato da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hehe riktig riktig. \\:\\) Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting:) In that case scenario - No more ATC to adjust nobs and gadgets.. and by the way the finnes kjekke ting aom f.eks Autoland system og fluoriserende farge på banemerkingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er nok mange utfordringer med nattlandinger, både med og uten lys! Kan tenke meg at det gir en helt annen dimensjon av opplevelser, hvis man skal treffe ett helikopter dekk, midtvinters, med høye bølger og snøstorm midt i svarteste Barentshavet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hadde vel vært like pyton og landet om natten, og på short final fått samtlige lys på max:) Blir vel go-around av slike ting Hmmm... Det var egentlig i god idé! Kanskje det faktisk gjør at jeg trekker meg litt bakover, og drar litt i stikka samtidig slik at jeg faktisk flare'er istedenfor å fly den i bakken med 600ft/min? Må teste imorgen kveld når vi kommer tilbake fra Basle... Kan dere bytte ut alle pærene også med sånne "tanning bulbs", slik at vi får litt farge i samme slengen? Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Med småfly har man jo landet uten banebelysning, men nå er jeg blitt så bortskjemt at det nesten er skummelt når man ikke har CL-lys og banen er 30m bred Da skal du være glad for at du ikke flyr her på berget der flyplasser med CL-lys er en lukus og få oppleve. Men nå har i allefall Skagen (ENSK) fått CL-lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 God ide:) Velkommen til Evenes brun og blid, international airport:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.