Steinar Grindstein Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er det noen som veit om det finnes scalamodeller i 1:72 av diverse pasasjerfly. Tenker på Boeing 737, A320, B757, B767, B777 i første omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 http://www.ardea.be/redirect.asp?lang=EN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk Tom. Glemte å si at det skal være byggesett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Vært i en leketøysbutikk? Har sett noen modeller der før, er ikke så mye der lengre nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Jepp. Men de er så små at de ikke er noe utfordring å bygge. Ser for meg en B737 i scala 1:72 er betydelig mere montering kontra den samme modellen i scala 1:200 som de vanligvis selger på lekebutikken. En B737 i 1:72 er såpas stor at det uten problemmer ville kunne ha montert både gulv, seter å hattehyler i cabinen, selv om det er snak om små deler da. Å ikke for å snakke om cocpiten da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Enn flyvertinna da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Enn flyvertinna da? Tja, hvis noen absolutt MÅ simulere DET også - så blir vel en barbradukke det nærmeste en kan komme. (Med mindre man har noen i umiddelbar omkrets, som gjerne vil innta rollen..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 welsh models har en 735 i Braathens-livery, bl.a. http://www.welshmodels.co.uk/Classicairliners.html men bruk søkemotoren til http://www.hannants.co.uk/ der burde du finne mye rart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Den Braathens B735 hadde 19 dela Kaller ikke det for utfording men. Nei jeg snakker om sett på opp mot 200 til 300 deler som skal monteres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Normal skala for passasjerfly er 1:200 eller 1:144. Det er ikke veldig mange du får i 1:72 scala. Jeg har en DC-10 i 1:72, og den er diger! =) Dersom du er på jakt etter kvalitet bør du ikke kjøpe i leketøysbutikker, men hobbybutikker. Kan anbefale Hasegawa sine fly, som ofte er veldig flotte! Dersom du lurer på noe innen modellbygging kan du skrive på forumet til IPMS Norge. Interessegruppe for modellbyggere. Det finnes folk som bygger det meste der =) http://www.ipmsnorge.org/ - International Plastic Modellers Society Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk Eivind. Er ikke nybegynner for å si det slik. På 80 og 90 tallet bygde jeg F16 og F14 i scala 1:48 Malte vert eneste instrument i cocpitt i riktig frage Ja disse var Hasegawa sine fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 skulle ikke forundre meg at det finnes. Jeg har selv en Boeing KC-135 Stratotanker og en Boeing E-3 Sentry (AWACS) i 1:72 skala. disse kjøpte jeg riktignok i storbritania men vet di finnes. disse modellene jeg har er fra Heller. Håper du finner det du leter etter. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.