Gå til innhold

Fly gratis med Ryanair


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Hæ??? Kan dette være mulig??? Se http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=21&item=156186" TARGET=_blank>her.

Eller home page http://www.ryanair.com"'>http://www.ryanair.com" TARGET=_blank>http://www.ryanair.com

[image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de i dag klare å selge flybilletter til 200 kroner pluss avgifter???

Hmmm....tror det er på tide med en London tur igjen.

Gratis flybilletter har jeg ingen tro på.

Vet ikke hvor mange passasjerer de regner med skal benytte seg av de forskjellige tilbudene ombord, men jeg tror neppe alle kommer til å bruke dem.

Men klarer de det likevel, tar jeg hatten av for det! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det passer med en liten historie:

Forskjellen på fargehandler og flyselskap

 

BUYING PAINT FROM A HARDWARE STORE

Customer: Hi. How much is your paint?

Clerk: We have regular quality for $12 a gallon and premium for $18.

Customer: Five gallons of regular quality, please.

Clerk: Great. That will be $60 plus tax.

BUYING PAINT FROM AN AIRLINE

Customer: Hi, how much is your paint?

Clerk: Well, sir, that all depends.

Customer: Depends on what?

Clerk: Actually, a lot of things.

Customer: How about giving me an average price?

Clerk: Wow, that's too hard a question. The lowest price is $9 a gallon, and we have 150 different prices up to $200 a gallon.

Customer: What's the difference in the paint?

Clerk: Oh, there isn't any difference; it's all the same paint.

Customer: Well, then, I'd like some of that $9 paint.

Clerk: Well, first I need to ask you a few questions. When do you intend to use it?

Customer: I want to paint tomorrow, on my day off.

Clerk: Sir, the paint for tomorrow is the $200 paint.

Customer: What? When would I have to paint in order to get the $9 version?

Clerk: That would be in three weeks, but you will also have to agree to start painting before Friday of that week and continue painting until at least Sunday.

Customer: You've got to be kidding!

Clerk: Sir, we don't kid around here. Of course, I'll have to check to see if we have any of that paint available before I can sell it to you.

Customer: What do you mean check to see if you can sell it to me? You have shelves full of that stuff; I can see it right there.

Clerk: Just because you can see it doesn't mean that we have it. It may be the same paint, but we sell only a certain number of gallons on any given weekend. Oh, and by the way, the price just went to $12

Customer: You mean the price went up while we were talking!

Clerk: Yes, sir. You see, we change prices and rules thousands of times a day, and since you haven't actually

walked out of the store with your paint yet, we just decided to change. Unless you want the same thing to happen again, I would suggest that you get on with your purchase. How many gallons do you want?

Customer: I don't know exactly. Maybe five gallons. Maybe I should buy six gallons just to make sure I have enough

Clerk: Oh, no, sir, you can't do that. If you buy the paint and then don't use it, you will be liable for penalties and

possible confiscation of the paint you already have.

Customer: What?

Clerk: That's right. We can sell you enough paint to do your kitchen, bathroom, hall and north bedroom, but if you stop painting before you do the bedroom, you will be in violation of our tariffs.

Customer: But what does it matter to you whether I use all the paint? I already paid you for it!

Clerk: Sir, there's no point in getting upset; that's just the way it is. We make plans based upon the idea that you will use all the paint, and when you don't, it just causes us all sorts of problems.

Customer: This is crazy! I suppose something terrible will happen if I don't keep painting until after Saturday night!

Clerk: Yes, sir, it will.

Customer: Well, that does it! I'm going somewhere else to buy my paint.

Clerk: That won't do you any good, sir. We all have the same rules. Thanks for painting with our airline.

Selv om et flyselskap skryter av billige billetter så er det ikke dermed sagt at de er til deg... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryan Air er genialt. Jeg bestilte nettopp en tur Tord-Stansted-Dublin og tilbake for 1100kr. Reisene er billettløse og alt ordnes på nettet. Det som er glimrende er at du kan være lengere i den byen du "mellomlander", for min del ble det et par fine dager i London.

Vær oppmerksom på at prisene kan variere veldig avhengig av dager og tidspunkt, så det lønner seg å sjekke litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del reiser ikke med eldgamle fly av typen 737-200 som Ryanair bruker, for å spare noen kroner.

Slike lavkost-selskaper slurver også med vedlikeholdet sies det, men det har jo gått bra til nå da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Jeg for min del reiser ikke med eldgamle fly av typen 737-200 som Ryanair bruker, for å spare noen kroner.

Slike lavkost-selskaper slurver også med vedlikeholdet sies det, men det har jo gått bra til nå da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

 

Hei !

Har ikke Ryanair gjort INNKJØP med spilter nye 737-800 a ?

Er ikke helt sikker jeg men....noen som vet ?

 

Hilsen Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Fjellro Løitegård:

Hei !

Har ikke Ryanair gjort INNKJØP med spilter nye 737-800 a ?

Er ikke helt sikker jeg men....noen som vet ?

 

Hilsen Geir Fjellro Løitegård

 

Ryan Air har iallfall én 800 maskin.

http://www.ryanair.com/planes/800b.jpg"'>http://www.ryanair.com/planes/800b.jpg" TARGET=_blank>http://www.ryanair.com/planes/800b.jpg

British airways har også noen 737-200 maskiner i sin flåte.

Har ikke hørt at de er et risikoselskap. Har selv vært passasjer i et av dem fra Gatwick til Fornebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De som velger å "ditche" sånne super tilbud pga av dårlig sikkerhet på litt eldre 737-maskiner er etter min mening enten litt dumme, eller litt pinglete. [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] -eller kanskje litt snobbete?

-Neida

Som her nevnes flyr også store skaper som BA 737-200 (eller har gjort inntil nylig) og man kan ramse opp masser av nesten-uhell og ulykker med nye fly fra store selskaper. - se også på SAS som ikke klarer å få nye Q400 i lufta. Dessuten er det mer artig å fly litt eldre fly etter min mening. Bare det ikke er mer enn et par timer [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Forresten i dette tilfellet er det jo bare snakk om et selskap som prøve å skaffe litt konkurranse i markedet. Og hvis folk er villige til å betale litt mindre for ikke å få "tre-retters-middag" på vei over sjøen, så er vel det fint. Eller?

mvh Ole Martin

[ 04-02-2002: Endret av: Ole Martin Walberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ole Martin Walberg:

Forresten i dette tilfellet er det jo bare snakk om et selskap som prøve å skaffe litt konkurranse i markedet.

Nå er det vel ikke akkurat snakk om så mye konkuranse på strekningen Stansted - Torp - Stansted da... Ryanair er jo faktisk eneste selskapet som flyr direkte til England fra Torp.... Alle de andre stedene som Ryanair flyr til så er det kun de "mindre" flyplassene de flyr til. Det er neppe fordi det skaper konkuranse, men heller fordi Ryanair kan oppnå lavere driftskostnader ved å fly til en mindre flyplass som har lavere avgifter enn de større....

Grunnlaget jeg har for å ikke vil fly med Ryanair er ikke sikkerheten med flyene. Ryanair har jo splitter nye Boeing 737-800'er også, men jeg ville ikke flydd med de heller.

Det jeg tenker på er sikkerheten den gangen flyet blir kansellert, og du f.eks. må overnatte. De fleste større selskaper ordner da overnatting o.l. til deg, mens med Ryanair så står du da plutselig på bar bakke... Du får ingenting.... DU sørger for transport til hotellet DU må betale for, og DU sørger også for returen til flyplassen dagen etter...

Har snakket med flere som har opplevd dette med billigselskaper som blant annet Ryanair....

 

Billigselskaper er kjempefint så lenge alt går som det skal, men i det øyeblikket noe skjærer seg så hadde du spart en formue på å reise med et annet selskap med en dyrere billett... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

[ 21-05-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg ville ikke valgt Ryanair om jeg viste jeg skulle i et viktig møte i London to timer etter at flyet etter planen skulle lande.

Men er man en gjeng sammen som er på "tur" så gjør ikke en times venting fra eller til noe.

Det hender jo faktisk at de er i rute også [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

Skal si dere to leser gamle poster [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 04-02-2002: Endret av: Jørgen Bertheussen ]

jepp, fikk en link!! Det er mange som poster i gamle emne. De er bevaringsverdig for arkivet. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...