Gå til innhold

Spotting i Bodø


Kristoffer Rivedal

Anbefalte innlegg

Nei er ikke hindringer egentig, er bare 19åringene som bryr seg. Vil tro at det blir lettere for deg i og med at du er i førstegangstjeneste... Har ikke prøvd det selv men tor at dersom du går i vaktbua og spør om det er greit at du står ute på langstranda og tar bilder av fly så tror jeg det går greit. Selv har jeg stått på langstranda (beste spotteområdet når 07 er i bruk) to ganger. Ene gangen gikk det greit mens andre gangen kom det 3 personer kjørende i militær bil på insiden av gjerdet og det så ut som de ikke var klar over at jeg var der fra før for de bråstoppet og rygget inn til porten som er der og gikk ut av bilen. Det gik egentlig greit bortsett fra at jeg mista de beste bildene mine.... Si fra når du er her og har tenkt å spotte så kan vi jo eventuelt møtes "" Hvis du har tid mens du er her så skal Steinar arrangere FS treff i nermeste fremtid i Bodø... er et par tråder under her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar sikkert de samme som stoppa meg, faktisk så tror jeg ikke de har noe de skulle sagt dersom de ikke er MP... fordi at sist når jeg sto ved Alberthaugen så kom militærvakt kjørende RETT forbi meg da jeg skulle ta bilde av en 737..... Og de brydde seg ikke. Og på luftsportens dag... Da bryr deg seg ikke. Vet du hvorfor jo fordi det ikke er 19åringer som driver vakthold da ""

Steinar: Eh hvordan klarte du å ungå militære instalasjoner der? Det er vel fysisk umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg vet nemlig at fotoforbudet bådet på Evenes og Trondheim ikke gjelder lengre...

 

Så er vel heller ikke Evenes og Trondheim aktive hovedflyflystasjoner heller.

 

Skiltene om fotoforbud som henger på Langstranda ble satt opp for ikke så alt for lenge siden, så de henger nok ikke der uten grunn, skal du se. Og "19åringene" som du så fint refererer til, gjør ikke annet enn hva de er instruert til å gjøre. Sier lovverket at du ikke har lov til å fotografere, så nytter det ikke å syte om at "19åringene" driver maktmisbruk "". Om du tar deg tid til å ringe forsvarets PR-ansvarlig, så vil nok hun/han kunne svare deg på det du måtte lure på rundt gjeldende lovverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regler er laget for å følge,man kan heller spørre seg om dette er nødvendig pr.2007? Nå for tiden er det jo vanvittig enkelt via nettet å finne oversiktbilder fra Nasa,og fra mange andre nettsteder.

For at man ikke skal ha dårlig samvittighet og være redd for å bli tatt av MP'en,så kan man jo enkelt ta en telefon til vakta å spørre om det er greit å spotte litt,for så og komme tilbake og vise bildene.De skuddene som ikke går i gjenom sikkerhetsanalysen blir jo bare slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å stå ved flymuseet eller på campingplassen der da ? ellers så går det an å spørre pent om en kan stå utenfor hovedporten å ta flybilder, har gjort det ett par ganger da jeg var der oppe. Men det er jo mange år siden nå (13 år siden faktisk)

 

Det som hadde vært stilig var å få lov å stå ved "kryssen" akkurat ved hovedkontoret (eller det som var hovedkontoret i '94, midt på banen, ingen mil.instalasjoner i veien og utsikt over hele flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes er fotoforbud, meeen etter det jeg har skjønt så er det litt avslappning på det så lenge man ikke får med seg vitale deler, i hvert fall for oss her på basen. I dag når vi hadde hot pit refuling var det flere som tok bilder, men jeg glemte så klart kamera på kassernen så blir ikke noe bilder på forumet. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta bilder så nei, da kommer onkel Militærpoliti en tur... Ble stoppa på Lørdagen. De som¨skal å se 757en, kan komme bortover til det jordet ved City Nord. Blir å stå der i dag. Den kommer 19:40 som SunExpress 364, og det er meldt østlig vind slik at 25 er i bruk :D Selv kommer jeg sikkert til å dra ut litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...