Gå til innhold

EU og norsk forbud mot PIA flyginger!


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

Ja! Det blir veldig spennende å se, hvordan de skal få DEN kortstokken til å gå opp! Personlig tror jeg nok ikke det blir så "enkelt" og lett som han PIA-fyren nyhetene intervjuet, dette kommer til å lamme mange ruter.

 

Personlig har jeg en følelse av, at vi noen få ganger kommer til å se en av PIA sine B777 fly på Oslo - før

det muligens blir stopp. Blir spennende å se hvilke land de skal "dytte" de flyene som er nektet ankomst i EU-området, her blir det uansett mangel på godkjent materiell - ingen tvil om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de også burde begynne å kontrollere flyselskapene i EU og EØS-land bedre også. Hvor mange fly tror dere finnes i lufta fra de selskapene, som ikke har vært inne til den obligatoriske kontrollen? Skal vel ikke så langt tilbake for å finne SAS-fly som ikke hadde vært inne til kontroll, men som likevel fortsatte å fly. Jeg for min del tror ikke det er så ille som EU vil ha det til. Det er nok noe annet som ligger bak. Hvorfor får Biman Bangladesh fortsette å fly med sin DC10? Jeg tror nok at jeg først ville velge å fly med en A310 eller 747 fra PIA, før jeg setter meg i en DC10 fra Biman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de kan gjøre er vel å kun benytte Airbusene på innenlands og midt-østen/asia flyvinger, for så å benytte kun 777 til EU/EØS og Uniten. Det vil sikkert bli mangel på 777 maskiner for dem, men mulig de har noen på lease som de kan bytte i 777 maskiner da. Vet ikke hvordan slike leasing kontrakter forholder seg til bytte av flytype.

Hvis man ser på route chart til PIA så er det et bra overtall av Asia destinasjoner.

http://www.farecompare.com/flights/Pakistan_International_Airlines-PK/airline.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, jeg kjører opp til PKs B772 gate 53, hopper ut av bilen, tar fram kameraet, klar til å ta masse bilder, så oppdager jeg at kameraet er tom for strøm ""

 

Sprøtt mange PK piloter som skulle med den flighten. Jeg telte over 6 stykker + 6-7 flight attendants. De sto alle sammen og klemte og kysset hverandre, som en stor familie ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...