Gå til innhold

pris på 100LL?


Jon Berg Jørgensen

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er noen småfly som bruker 95 Blyfri men traff på en fyr som hadde laget et experemental fly som faktisk fløy på all slags drivstoff! Sykt men sant!

 

Denne var det vell.

[image]http://i83.photobucket.com/albums/j302/stili90/DSC01737.jpg[/image]

 

Flott maskin, denne er vell så og si umulig og stalle tror jeg, da stall skjer på front vinger, som gjør at nesa detter og farkosten gainer speed....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott maskin, denne er vell så og si umulig og stalle tror jeg, da stall skjer på front vinger, som gjør at nesa detter og farkosten gainer speed....

 

Ikke at det har bidratt positivt til ulykkesstatistikken på flytypen....

 

".....a review of the NTSB database from 1976 to 2005 shows 130 total accidents and 46 fatal accidents out of a fleet of about 800..."

 

Over 16% av dem har kræsjet mao... Dårlige tall... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse småfly som flyr på 95. Cessna 172 kan konverteres uten ombygging. Eneste som trengs er en godkjenning, såkalt STC hvis jeg husker rett.

 

Dog er det enkelte 172er som ikke kan fly på 95 pga motorspesifikasjoner. Men fleste Lycoming motorer(som er vanlig i C172) kan flys på 95...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er noen småfly som bruker 95 Blyfri men traff på en fyr som hadde laget et experemental fly som faktisk fløy på all slags drivstoff! Sykt men sant!

 

Denne var det vell.

 

"all slags drivstoff"? Da har han nok fortalt deg en liten skrøne. Har vært med et par turer i LN-AKT selv. Morsomt fly!

Er nok mange forskjellige grunner til at det har vært endel ulykker med typen, men det er jo ikke akkurat noe fabrikkbygd fly så det er store variasjoner på byggekvaliteten. Husker også at det var endel fly som hadde en annen type profil på canarden til og begynne med som var litt mere ugne ifm. stall.

Sangeren John Denver omkom forøvrig med nettopp et slikt fly utenfor kysten av California for endel år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"all slags drivstoff"? Da har han nok fortalt deg en liten skrøne.

Så vidt jeg husker var det i såfall de fleste typene!:) Mener han sa han hadde bygget opp flyet etter en krasj også. Altså han hadde kjøpt vraket fra en som krasjet (tror faktisk han omkom). Dyktig flybygger han der! han har ikke bare ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott maskin, denne er vell så og si umulig og stalle tror jeg, da stall skjer på front vinger, som gjør at nesa detter og farkosten gainer speed....

 

Ikke at det har bidratt positivt til ulykkesstatistikken på flytypen....

 

".....a review of the NTSB database from 1976 to 2005 shows 130 total accidents and 46 fatal accidents out of a fleet of about 800..."

 

Over 16% av dem har kræsjet mao... Dårlige tall... ""

 

Helt riktig, om du side slipper med denne er det ikke mye som holder....men nesten umulig og stalle under normale forhold, etter det jeg kan skjønne, men det er jo begrenset da.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...