Gå til innhold

Live radar


Johan Holmseth

Anbefalte innlegg

 

 

Men det er det radar-bildet i mye større målestokk som viser S-mode trafikken over store deler av Sør-Norge, deler av Danmark og litt av Sørvest-Sverige med IP-adr. 84.209.92.212 som ikke vises lengre.

 

Skjønner , har samme problem her , det var jo i grunn det beste bildet , men jeg tror det er de som styrer server som velger hva vi skal se .

 

Har sendt inn forespørsel til VNC gutta om å få dette tilbake , så vi får se...

 

MVH

 

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En radar sender ut en puls som returneres. De som kjøper utstyr for å kunne vise flytrafikken på PC har ikke utstyr som aktivt sender ut energi. Dette er kanskje det beste for at vedkommende og naboene ikke skal bli sterile og stå i fare for annen strålingsfare...

 

Jeg er ikke godt kjent med hvilke begrep man bruker men "lyttestasjoner" som hører på flyenes utsendte informasjon som vises på PC er ikke radarer "" I så fall hadde man kun sett enkelt-kontakter flytte seg og uten all tekst om flyselskap, rute, fly etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En radar sender ut en puls som returneres. De som kjøper utstyr for å kunne vise flytrafikken på PC har ikke utstyr som aktivt sender ut energi. Dette er kanskje det beste for at vedkommende og naboene ikke skal bli sterile og stå i fare for annen strålingsfare...

 

Jeg er ikke godt kjent med hvilke begrep man bruker men "lyttestasjoner" som hører på flyenes utsendte informasjon som vises på PC er ikke radarer "" I så fall hadde man kun sett enkelt-kontakter flytte seg og uten all tekst om flyselskap, rute, fly etc...

 

Hmm, mulig det er jeg som roter, men er ikke denne SBS-1 boksen aktiv i den forstand at den kommuniserer med flyene og sender ut radiosignaler ? Selvfølgelig ikke som en primærradar, men som en hvilken som helst annen enhet som kommuniserer med flyenes transponder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker dere for å se trafikken? Jeg klarer ikke å bruke noen av knappene når jeg bruker ATC-FlyRadar v2.0.3. Er dette riktig, eller??

 

Selve trafikkoversikten har jeg i programmet WPXH-RADAR3. Det er i dette programmet at ingen knapper funker. De er der, men går ikke å bruke de.

Forslag noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, somsagt er det kun et speil du ser på.

Har ikke eieren satt programmet så du kan fjernstyre skjermen hans, vil det kun være et speilbilde av hans skjerm du ser.

 

Du kan jo selv tenke deg hva som vil skje hvis han åpner for at andre kan trykke på knappene. 10 stykker samtidig skal leke med samme musepeker. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke den Rune. Men den var fin den du linket til, den viste jo også hele Danmark som ingen av de andre har gjort. ""

 

Men har funnet en som i hvert fall ligner mye på den jeg mente, og det er den som kommer når man bruker IP-adr. 193.217.68.136 i VNC-vieweren.

 

Tok nå å sammenlignet flya i begge disse, men det snodige var at ingen viste de samme flyene (men det er bevegelse v/oppdatering så alt tyder på det er sanntid). De som den ene viste fant jeg ikke igjen den andre, men derimot noen helt andre passasjerfly og ruter. Litt rart det der.

 

Men kombinasjonen av dem blir jo bra da, spes. at man på den du linket til Rune også ser noe av trafikken i Sør-Danmark og dermed også rundt Kastrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...