Johan Holmseth Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Noen som kan gi meg link til Live Radar for nord norge? hvis det finnes da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det er jeg 99% sikker på at ingen streamer offentlig enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Er det noen som samtidig vet hvorfor den ellers så flotte "radaren" for Sør-Norge (via VNC Viewer) har vært så lenge syk nå? Har ikke fått den til å virke en eneste gang hittil i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai R Sivertsen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har du satt inn riktig IP ? 193.216.139.210 Eller karnsje du har feil innstillinger i options..? Prøv deg frem litt.....Lykke til MVH Kai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Prøvde 193.216.139.210 nå og det funket helt fint Kai. Men det er det radar-bildet i mye større målestokk som viser S-mode trafikken over store deler av Sør-Norge, deler av Danmark og litt av Sørvest-Sverige med IP-adr. 84.209.92.212 som ikke vises lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai R Sivertsen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Men det er det radar-bildet i mye større målestokk som viser S-mode trafikken over store deler av Sør-Norge, deler av Danmark og litt av Sørvest-Sverige med IP-adr. 84.209.92.212 som ikke vises lengre. Skjønner , har samme problem her , det var jo i grunn det beste bildet , men jeg tror det er de som styrer server som velger hva vi skal se . Har sendt inn forespørsel til VNC gutta om å få dette tilbake , så vi får se... MVH Kai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 www.atc-flyradar.com der ligger alle tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 ahh..bare for sørlandet:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skulle det ikke bli krav om at alle større fly skulle være utstyrt med S-modus transponder? Syns det dukker opp relativt få fly på den "radaren" jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hva er forskjell på Live Radar og Radar? All radar er live, og ingen radar er "lagt ut" på nettet... Flere steder på nettet ligger såkalte AIS-sider der skipstrafikken vises for et område. Ingen kaller vel dette live sjøradar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Ok radar da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 En radar sender ut en puls som returneres. De som kjøper utstyr for å kunne vise flytrafikken på PC har ikke utstyr som aktivt sender ut energi. Dette er kanskje det beste for at vedkommende og naboene ikke skal bli sterile og stå i fare for annen strålingsfare... Jeg er ikke godt kjent med hvilke begrep man bruker men "lyttestasjoner" som hører på flyenes utsendte informasjon som vises på PC er ikke radarer I så fall hadde man kun sett enkelt-kontakter flytte seg og uten all tekst om flyselskap, rute, fly etc... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 En radar sender ut en puls som returneres. De som kjøper utstyr for å kunne vise flytrafikken på PC har ikke utstyr som aktivt sender ut energi. Dette er kanskje det beste for at vedkommende og naboene ikke skal bli sterile og stå i fare for annen strålingsfare... Jeg er ikke godt kjent med hvilke begrep man bruker men "lyttestasjoner" som hører på flyenes utsendte informasjon som vises på PC er ikke radarer I så fall hadde man kun sett enkelt-kontakter flytte seg og uten all tekst om flyselskap, rute, fly etc... Hmm, mulig det er jeg som roter, men er ikke denne SBS-1 boksen aktiv i den forstand at den kommuniserer med flyene og sender ut radiosignaler ? Selvfølgelig ikke som en primærradar, men som en hvilken som helst annen enhet som kommuniserer med flyenes transponder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ok, ikke helt stø på lekesak-teorien der men det var vel bare argumentasjonen som falt i fisk. Radar er det ennå ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvilket program bruker dere for å se trafikken? Jeg klarer ikke å bruke noen av knappene når jeg bruker ATC-FlyRadar v2.0.3. Er dette riktig, eller?? Selve trafikkoversikten har jeg i programmet WPXH-RADAR3. Det er i dette programmet at ingen knapper funker. De er der, men går ikke å bruke de. Forslag noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Sålenge du ser på et speil, så er det ikke mulig å røre knappene så lenge personen som driver radaren har låst dette ut ifra sin egen pc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Selvfølgelig Burde ha skjønt det ganske kjapt Går det an å laste ned et program som gjør at jeg kan trykke da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Nei, somsagt er det kun et speil du ser på. Har ikke eieren satt programmet så du kan fjernstyre skjermen hans, vil det kun være et speilbilde av hans skjerm du ser. Du kan jo selv tenke deg hva som vil skje hvis han åpner for at andre kan trykke på knappene. 10 stykker samtidig skal leke med samme musepeker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg tenkte mer i form av at jeg sitter med programmet på min egen maskin, og kan styre for meg selv her, uten at noen andre skulle ta noen form for "skade" av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Halvdan, er det denne du mener? http://www.vhf-info.net/2lsm/billeder/Mode-s_Online.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Nei, det var ikke den Rune. Men den var fin den du linket til, den viste jo også hele Danmark som ingen av de andre har gjort. Men har funnet en som i hvert fall ligner mye på den jeg mente, og det er den som kommer når man bruker IP-adr. 193.217.68.136 i VNC-vieweren. Tok nå å sammenlignet flya i begge disse, men det snodige var at ingen viste de samme flyene (men det er bevegelse v/oppdatering så alt tyder på det er sanntid). De som den ene viste fant jeg ikke igjen den andre, men derimot noen helt andre passasjerfly og ruter. Litt rart det der. Men kombinasjonen av dem blir jo bra da, spes. at man på den du linket til Rune også ser noe av trafikken i Sør-Danmark og dermed også rundt Kastrup. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kanske inte så många som är intresserade i Svensk trafik, men här är en Svensk radar. Här är en till med lite finare grafik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.