Bjørn.Hansen Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Hei Skal ha et langt foredrag om en hendelse/historie/sak i Storbritannia. Bla. har jeg lov til å snakke om luftfart som stammer fra landet. Derfor lurte jeg om noen av dere kunne hjelpe meg litt? Jeg har på forhånd tenkt meg et foredrag/skriv om Concorde/Aérospatiale. Riktignok er meste parten av bedriften av Fransk opprinnelse, men engelsk nok til at jeg kan velge emnet. Har også fått tips om Harrier, men jeg vil helst utdype meg innen en fly fabrikant, eller som sagt, noe innen engelsk luftfart. Om noen har noen gode idèr til meg tar jeg det med stor takk. Kan gjerne legge ut slutt resultat på siden også, om ønsket Mvh Bjørn Erik Siter
T F Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 BAC One-Eleven er jo også et kjært barn for mange briter. Hilsen Torbjørn Siter
Bjørn.Hansen Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Takk for tips. Noen andre forslag? Siter
Vidar Martinsen Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Sikorsky er amerikansk. Utvandret i sin tid fra russland! Her en du ikke må glemme, Westland Helicopters Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Ja, surret litt der. Tenkte bla på Westalnd Seaking og at den har gått under Sikorsky Seaking i Usa. Så jeg surret litt der, My bad! Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hawker -Siddeley HS 121 Trident link Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hva med BAe-146? http://www.visionengineer.com/aero/bae146_2.jpg Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Spitfire er jo noe de fleste kjenner til.. Siter
Morten Haughom Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Spitfire er jo noe de fleste kjenner til.. Enig med Kim... Spitfire fremstår som et av de mest vellykkede kampfly-prosjektene GB noensinne har prestert. Åpenbart må man se på dette i militær historisk sammenheng for at denne bragden skal ha noe verdi. Så dersom ditt foredrag er om Brittania sitt bidrag til luftfartshistorien generelt, må du kanskje se på BAC Comet eller Concorde. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.