Gå til innhold

Reg-request


Anders Eikeland

Anbefalte innlegg

Hei dere som har tilgang til koselige databaser med reg-nr!

 

Torsdag (7. des) skal jeg fly med SK4459 (736)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK405 (MD80)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2872 (D4)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2318 (F50)

 

Har noen av dere tilgang til reg på disse, så hadde det vært morsomt å få vite det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som har tilgang til koselige databaser med reg-nr!

 

Torsdag (7. des) skal jeg fly med SK4459 (736)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK405 (MD80)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2872 (D4)

Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2318 (F50)

 

Har noen av dere tilgang til reg på disse, så hadde det vært morsomt å få vite det =)

 

Dette er hva som er planen i OPUS 05/12 kl 0645

SK4459/07 LN-RPH B736

SK0405/10 LN-ROR MD-80

SK2872/10 LN-RDH D4

SK2318/10 LN-RNE F50

 

Ha riktig god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor!

 

Tusen hjertlig takk for reg-nummerene =)

Jeg har aldri fløyet MD eller Dash-maskiner før, så jeg må innrømme at jeg faktisk tok den vanskeligste veien hjem til Molde med to mellomlandinger istedenfor den korteste KUN for å prøve disse flyene =) (Til samme pris da, selvfølgelig)

 

Så nå gleder jeg meg virkelig til turen!

 

 

En liten ting;

Flytype bestemmes jo et år i forveien.

Med SK4515 den 24. november 07 skal en 735 maskin fly

Med SK4683 den 24. november 07 skal en 734 maskin fly

 

Hvorfor bestemmes ikke REG-nr i samma slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytype bestemmes jo et år i forveien...

Hvorfor bestemmes ikke REG-nr i samma slengen?

 

Vel, det er nok litt mere komplisert enn som så. Selv om en bestemt rute vanligvis flys med f.eks. B737-500 - kan det dukke opp f.eks. både -400 eller -700 eller andre typer på ruten (avhengig av hva slags flytyper selskapet har osv.) Dette kan gjøres om permanent, en bestemt periode, eller kun midlertidig. Avhengig av hva som passer best inn i programmet mh.t. ruteplanleggingen.

 

Det er helt umulig for et selskap som har en stor flåte, å bestemme lang tid i forveien at flyet skal flyes med en bestemt REG-nr. Det er heller ikke nødvendig, og ville kun ha gjort ting enda mer komplisert. Et fly kan bli byttet ut i siste liten før en avgang, så her behøver ingenting være bestemt før flyet i praksis skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har av og til hendt at vi måtte gå til en annen gate på Gardermoen, på grunn av omrokkeringer, der det står et helt annet fly (registrering, ikke flytype ""). Så dette kan jo endres den siste halvtimen før flyet går! ""

 

M

 

Jepp, og har du da booket inn på et 738-fly og på den nye gaten står en 736-maskin - da sliter SAS. Blir det vel mange gjenstående passasjerer? Må SAS utbetale Overbooking for ALLE disse passasjerene dersom det dreier seg om teknisk svikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...