Anders Eikeland Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei dere som har tilgang til koselige databaser med reg-nr! Torsdag (7. des) skal jeg fly med SK4459 (736) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK405 (MD80) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2872 (D4) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2318 (F50) Har noen av dere tilgang til reg på disse, så hadde det vært morsomt å få vite det =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Moe Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvilket flyindivid som skal fly de bestemte rutene blir ikke planlagt før dagen/kvelden før, men jeg skal følge med når det nærmer seg hvis jeg husker det..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei dere som har tilgang til koselige databaser med reg-nr! Torsdag (7. des) skal jeg fly med SK4459 (736) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK405 (MD80) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2872 (D4) Søndag (10.des) skal jeg fly med SK2318 (F50) Har noen av dere tilgang til reg på disse, så hadde det vært morsomt å få vite det =) Dette er hva som er planen i OPUS 05/12 kl 0645 SK4459/07 LN-RPH B736 SK0405/10 LN-ROR MD-80 SK2872/10 LN-RDH D4 SK2318/10 LN-RNE F50 Ha riktig god tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Eikeland Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Hei Tor! Tusen hjertlig takk for reg-nummerene =) Jeg har aldri fløyet MD eller Dash-maskiner før, så jeg må innrømme at jeg faktisk tok den vanskeligste veien hjem til Molde med to mellomlandinger istedenfor den korteste KUN for å prøve disse flyene =) (Til samme pris da, selvfølgelig) Så nå gleder jeg meg virkelig til turen! En liten ting; Flytype bestemmes jo et år i forveien. Med SK4515 den 24. november 07 skal en 735 maskin fly Med SK4683 den 24. november 07 skal en 734 maskin fly Hvorfor bestemmes ikke REG-nr i samma slengen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Warland Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kan vel kanskje oppstå forskjellige skader på flyene før den tid og må til rep.? Har egentlig ikke peiling, men en liten teori Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Man skal nok tro helt på den planen. Riktignok er det flyet som er satt opp,men ting kan skje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Flytype bestemmes jo et år i forveien... Hvorfor bestemmes ikke REG-nr i samma slengen? Vel, det er nok litt mere komplisert enn som så. Selv om en bestemt rute vanligvis flys med f.eks. B737-500 - kan det dukke opp f.eks. både -400 eller -700 eller andre typer på ruten (avhengig av hva slags flytyper selskapet har osv.) Dette kan gjøres om permanent, en bestemt periode, eller kun midlertidig. Avhengig av hva som passer best inn i programmet mh.t. ruteplanleggingen. Det er helt umulig for et selskap som har en stor flåte, å bestemme lang tid i forveien at flyet skal flyes med en bestemt REG-nr. Det er heller ikke nødvendig, og ville kun ha gjort ting enda mer komplisert. Et fly kan bli byttet ut i siste liten før en avgang, så her behøver ingenting være bestemt før flyet i praksis skal gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Warland Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan f eks antall passasjerer bety noe også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 En standard er satt opp i opus beroende på booking tall og erfaring. Endringer i dette kan være mange ting. Nye booking tall, fly ute av drift og så vider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har av og til hendt at vi måtte gå til en annen gate på Gardermoen, på grunn av omrokkeringer, der det står et helt annet fly (registrering, ikke flytype ). Så dette kan jo endres den siste halvtimen før flyet går! M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Moe Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Og da er SK4459 endret til LN-RPU. Men det kan jo endre seg mange ganger iløpet av dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Eikeland Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Har av og til hendt at vi måtte gå til en annen gate på Gardermoen, på grunn av omrokkeringer, der det står et helt annet fly (registrering, ikke flytype ). Så dette kan jo endres den siste halvtimen før flyet går! M Jepp, og har du da booket inn på et 738-fly og på den nye gaten står en 736-maskin - da sliter SAS. Blir det vel mange gjenstående passasjerer? Må SAS utbetale Overbooking for ALLE disse passasjerene dersom det dreier seg om teknisk svikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Eikeland Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Og da er SK4459 endret til LN-RPU. Men det kan jo endre seg mange ganger iløpet av dagen Stilig! RPU`en har jeg fløyet med et par ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.