Øyvind Grassdal Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hei, kl 14.18 så jeg et digert fly på vei inn til sola. Noen som vet hviket fly det var? Det var helt hvitt, og hadde 4 motorer, (etter det jeg kunne se). Var langt vekke, så jeg fikk ikke sitt mer detaljer. Første jeg tenkte, var at det kunne være A380, men skulle den lande på Sola, hadde jeg nok fått hørt om det. Pluss at når jeg studerte det litt til, så var det ikke så stort. Noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 E-3 Awacs eller Antonov kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus Spanne Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 E-3 Awacs har jo flydd rundt i området i dag. Kanksje det var det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Awacs er jo på sola regelmessig. Eller hvert fall oftere enn resten av landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det var en av Natos Boeing 707 (awacs uten parabol på taket) som var her på test eller øvelse idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Forbanna bråk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hehe...helt enig, kjørte rett under det på vei hjem i dag. Så ut som en 707 ja. La 3 mil med tjukk røyk bak seg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asgeir westgård Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 707 uten "parabol" på taket heter vel for øvrig Joint Stars, hvis jeg ikke tar helt feil..? ( Joint Surveillance Target Attack Radar system). Og heter da E-8C, i motseninig til awacs som bærer navnekoden E-3C Sentry. Litt uviktig info dette her sikkert men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 De 707ene uten antenne som NATO disponerer heter TCA (Traner Cargo Aircraft), og brukes til trening, cargo- og paxflyging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 En annen 707 er USAF sine KC-135,brukes til "air refuelling" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Bare for å være pirkete, KC-135 er ikke 707. Du finner temaet diskutert i arkvet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.