Gå til innhold

førstereis gutt...


Torbjørn M. Kvarsnes

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Det er alltid skummelt, men forhåpentligvis mest spennende.

 

Bli med på eventen neste søndag. Vi skal være newbie-friendly! Les mer på Northern Norway Event .

 

--------

 

I samme slengen minner jeg om at det under søndagsflyin'ene ikke er lov til å bemanne en posisjon med S1-rating på CA (Capital Airports) i Scandinavia i følge reglementet til VACCSCA. Dette skal respekteres og under enhver omstendighet om det blir påtalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig så syntes jeg at det ikke gikk helt ræva ( skjønt, fikk ikke helt dreisen på hvor jeg skulle taxe etter landingen...)

 

Groud charts eller bakke kart om så er ikke alltid dumt å ha..

 

Norske AIP kart kan hjelp deg for Norge sin del..

De finner du her

http://ippc.no/norway_aip/231106/main.html

Bare å trykke på de røde prikkene som tilsvarer flyplassene du ønsker kart over.

 

Hørte du ikke taxe klareringen så be om å få den på text.

 

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, var vel kanskje ikke den vakreste innflyginga jeg noengang har foretatt meg, men.... landet jo på rett bane, selv om innflyginga var skjeiv....

 

håper på flere fine turer, men tror jeg venter ett par runder til før jeg drar innom engm igjen, kan jo fly til ento, og rygge ? får vel benyttet engm_app, hvis ikke det er bemannet på neste ledd?

 

 

edit :

hmmm, forresten, hvis man ser på f.eks denne , tror jeg kan komme til og trenge litt forklaringer her, på slikt no, er jeg helt grønn, desverre ( hvorfor er det ikke fikset med follow me biler, til bruk med vatsim?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...