Torbjørn M. Kvarsnes Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 jaja, da var mitt første møte med online atc m\\vatsim unnagjort.. personlig så syntes jeg at det ikke gikk helt ræva ( skjønt, fikk ikke helt dreisen på hvor jeg skulle taxe etter landingen...) Takk til dere som guided meg trykt ned på gardermoen, ha en fortsatt fortreffelig kevld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gratulerer! Da er den værste turen unnagjort, og bare koseturer videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gratulerer! Det er alltid skummelt, men forhåpentligvis mest spennende. Bli med på eventen neste søndag. Vi skal være newbie-friendly! Les mer på Northern Norway Event . -------- I samme slengen minner jeg om at det under søndagsflyin'ene ikke er lov til å bemanne en posisjon med S1-rating på CA (Capital Airports) i Scandinavia i følge reglementet til VACCSCA. Dette skal respekteres og under enhver omstendighet om det blir påtalt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 personlig så syntes jeg at det ikke gikk helt ræva ( skjønt, fikk ikke helt dreisen på hvor jeg skulle taxe etter landingen...) Groud charts eller bakke kart om så er ikke alltid dumt å ha.. Norske AIP kart kan hjelp deg for Norge sin del.. De finner du her http://ippc.no/norway_aip/231106/main.html Bare å trykke på de røde prikkene som tilsvarer flyplassene du ønsker kart over. Hørte du ikke taxe klareringen så be om å få den på text. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Norske AIP kart kan hjelp deg for Norge sin del.. De finner du her http://ippc.no/norway_aip/231106/main.html Anbefaler at denne linken brukes: AIP Publications, Norway Men Ground charts endres jo ikke så ofte, men når du en gang skal begynne å fly SID/STAR kan det jo være lurt å ha oppdaterte kart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Gikk da fint dette Torbjørn! Eneste problemet var at det så ut til at du kom inn på 01L men alt gikk da pent til slutt.. Jeg som satt ENGM_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn M. Kvarsnes Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 tja, var vel kanskje ikke den vakreste innflyginga jeg noengang har foretatt meg, men.... landet jo på rett bane, selv om innflyginga var skjeiv.... håper på flere fine turer, men tror jeg venter ett par runder til før jeg drar innom engm igjen, kan jo fly til ento, og rygge ? får vel benyttet engm_app, hvis ikke det er bemannet på neste ledd? edit : hmmm, forresten, hvis man ser på f.eks denne , tror jeg kan komme til og trenge litt forklaringer her, på slikt no, er jeg helt grønn, desverre ( hvorfor er det ikke fikset med follow me biler, til bruk med vatsim?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 nei, Engm app dekker ikke torp og rygge.. Enos derimot.. Har du lyst på en tur utenlands så anbefaler jeg EDDL eller EDDK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 ENOS dekker Torp og Rygge, ja. Men med litt flaks kan det hende at Farris Approach (ENTO_APP) er på, og den stasjonen dekker både Torp, Rygge og Geitryggen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn M. Kvarsnes Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 vil det si, at hvis enos ikke er til stede, så går alt på unicom? og, inflygning til rygge, torp og gjeitryggen er uten atc ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 vil det si, at hvis enos ikke er til stede, så går alt på unicom? og, inflygning til rygge, torp og gjeitryggen er uten atc ? Ja - Er vel ikke bare søndager som har krav om s3 på CA. Torsdager er offisiell vatsim flyinn så vidt jeg vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Gikk da fint dette Torbjørn! Eneste problemet var at det så ut til at du kom inn på 01L men alt gikk da pent til slutt.. Jeg som satt ENGM_APP Som S1?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Oi.. Sry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.