Gå til innhold

Thailand-tur


Geir-Tore Aunmo

Anbefalte innlegg

Jeg fløj med SAS SK972/973 (København - Bangkok retur) for nogle år siden.

Turen var vel som flyveture er mest, ret kedelige og man har aldrig sovet ret godt i flysæder. En god del af turen foregik i mørke, eller man sov. Men turen over Indien var ret flot, både med Ganges-deltaet på vej ud, og nat flyvningen med store (meget) mørke øde områder.

Det er lidt bedre end de normale EKYT-EKCH og retur.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

God tur

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde turen i forfjor fra Charles de Gaulle i Paris.

Det var med A340'en, one huge mother! Vi var under halvfylt fly, noe som frembrakte ensomhet ombord på en slik koloss.

Det meste var dønn kjedelig bortsett fra nedstigningen over deler av India og inn i Thailand.

Et par tips: ta med masse lesestoff, gjør små trimturer - unngå forstoppelse, drikk mye vann ombord.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B767 er grei den, men en fordel om du har bestilt plass i Brittania Premium, dvs ekstra benplass og bedre comfort++, koster litt mer men er verd det. Skulle selv reise til Thailand med Brittania 21.mai, men pga surr hos Ving så fikk jeg først bestilt plass på Premium, men så kom kontrabeskjed om at setene var utsolgt og mye annet rot. Valgte å kansellere hele turen, og bestilte heller tur til USA. På min tur skal jeg reise med Lufthansa fra Oslo til Frankfurt med en A320 og fra Frankfurt til Miami med en Boeing 747-200 maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Bernt Michael Johansen skrev:

Gjorde turen i forfjor fra Charles de Gaulle i Paris.

Det var med A340'en, one huge mother! Vi var under halvfylt fly, noe som frembrakte ensomhet ombord på en slik koloss.

Det meste var dønn kjedelig bortsett fra nedstigningen over deler av India og inn i Thailand.

Et par tips: ta med masse lesestoff, gjør små trimturer - unngå forstoppelse, drikk mye vann ombord.

God tur!

Er A340 så mye større enn B747? Sist jeg reiste til statene med en Northwest 742 satt jeg trangt og ubehagelig som bare det, folk satt som sild i tønne.

Btw...det er ikke alle som får forstoppelse, noen får også problemet snudd tvert om...

Drikk gjerne mye alkoholfritt, men regn med lange dasskøer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Ellers går jo tida, det er stadig ett eller annet som blir servert, filmer så se på, flyvertinner å se på [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Mvh

Helge Bø

LN-HIB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Jeg var i Thailand i sommer.

Reiste fra kjevik med Maersk 737-500 via København med Thai Airways sin 747-300. En komfortabel tur. På tilbaketuren fløy jeg med SAS 767. Var turbulens nesten hele veien tilbake og til tider så kraftig at kabinpersonalet mistet balansen når de gikk i midtgangen. ...ikke fullt så behagelig. Jeg mener 767 er i minste laget for en så lang strekning. Nå var nok jeg uheldig med været på tilbakeveien, men 767 er uansett ikke noe stort fly. Gjorde det nok litt verre at det var mørkt under hele flyturen. ...litt dårlig stemning i kabinen. dessuten var potetstappen kald [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image]

Thailand er rett og slett det flotteste landet jeg noen gang har besøkt. Et utrolig vennlig folk og milevis med strender.

Tror neppe det er mulig å komme nærmere paradis [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

PS: vil også føye til at Thai Airways er det beste selskapet du kan reise med (har hørt at Singapore Airlines skal holde lik standard) når det gjelder service ombord. Hadde god beinplass på økonomi-klasse og kabinpersonalet var særdeles vennlige.

Helge: Thai har dessuten de søteste flyvertinnene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

God tur!

[Endret av Jonas Nordhaug 20-03-2001.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at det er megatrange seter på Britannia 767: SAS og mange andre kjører med setrekonfigurasjon 2-3-2 i turistklasse,

Britannnia kjører inn et sete til i bredden, megasmalt...de får plass til godt over 300 passajerer i 767, SAS kjører med rundt 200.

Et annet eksempel på dette er Premiair, de stuer inn over 400 seter i A330, mens Lufthansa (og SAS når de kommer)ligger på rundt 260-270 seter i samme flytype. Også her stuer charterselskapet inn et sete mer i bredden enn det ruteflyene har på sin turistklasse.

Fløy med Lufthansa A340 til Singapore for en mnd siden, synes turistklassen der var trang nok...fatter ikke hvordan de greier å stue inn enda et sete i bredden... ikke noe for voksne nordmenn iallefall :-)

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

PS: vil også føye til at Thai Airways er det beste selskapet du kan reise med (har hørt at Singapore Airlines skal holde lik standard) når det gjelder service ombord. Hadde god beinplass på økonomi-klasse og kabinpersonalet var særdeles vennlige.

Helge: Thai har dessuten de søteste flyvertinnene [image]
[/image]


Her må jeg si meg helt enig! Har flydd begge to + Cathay Pacific, og alle tre er helt flotte selskaper hva gjelder komfort og service. I alle fall mye bedre enn både Delta og BA. -Og mye finere flyvertinner ja [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

mvh, Ole Martin

[Endret av Ole Martin Walberg 20-03-2001.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

767 er nok ikke for lite for København - Bangkok, og det var god plass ombord på turistklasse. Likevel er synes jeg SAS burde overlate så lange flyturer til andre selskaper i Star Alliance eller gå til innkjøp av større fly (747). 767 maskinene er jo ikke verdens nyeste heller. Det som er deilig med 747 er den høye takhøyden. Kabinen er svært lys og man slipper å stange hodet når man skal sette seg o.l

BM: 185 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er min helt personlige mening, (og den er kanskje merkelig) men alle store selskaper med respekt for seg selv bør ha i hvert fall et par ekte jumboer i flåten..

Men dette lar seg jo selvsagt ikke alltid gjøre økonomisk, og det spørs jo hva som trengs. Tenk dog hvor flott en B744 hadde sett ut i de nye fargene til SAS.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]

mvh, Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per hansen:

---------------------------------------------------------------

SAS hadde jo 747 tidligere, men de var rett og slett for store

til et selskap av denne størrelsen

---------------------------------------------------------------

SAS er jo blant de større flyselskap i verden og like store som Thai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy med Varig Brasil sin Md-11 fra København til Sao Paulo som tok 16 timer, i høst. Der er det ganske god plass til at det var et stappa fly.

Det var litt dårli vedlike på flyet. En som satt framfor meg fikk ett ødelakt sete som ikke blei fiksa i løpet av turen. Men det var god plass og liten do-kø.

Derimot i Air France sin B 737-500 sitter du som sild i tønne. På streknigen Paris - København blir du stiv i beiba pga. dårli beinplass. Dette er jo forsåvidt en kort tur og så....

[Endret av Odd Vegard Kandal 22-03-2001.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...