Per-kristian Jensen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Heisann! Da skal jeg ha student trening ved Bodø den 8 oktober. Håper på en del trafikk. Treningen starter klokken 20:00 norsk tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 PK count on me! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Me tooo Finaly ENBO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kommer hvis jeg har tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kan sikker støtte opp ved Evenes, Bardufoss eller Tromsø dersom det er ønskelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ønseker enev Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg tar ENBD på søndag under treningen, men vær klar over at jeg også må følge med på ENBO slik at det kan bli noe ventetid på klarering på andre flyplasser - men det er jo bare as real as it gets - i Nord-Norge i disse dager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kan godt hende at jeg setter meg på ENTC kansje . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvoe lenge har dere tenkt å holde "butikken" åpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Muligheten er stor for at jeg da tar ENDU (Bardufoss). Skal jeg ta Evenes betyr det timer med venting på at skriveren skal få skrevet alle nødvendige kart og lister... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er med hvis det ikke dukker opp noe annet! Jeg vil helst være på ENTC, men andre flyplasser går jo selvfølgelig greit Hvem kommer til å sitte på ENTC? Og er det valgfritt hvilket fly vi kan bruke, eller er det dere som har det siste ordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg tar ENBS_S (galme ENTR) ville jeg tro.. Dekker da alt fra ENVA til ENBO ca.. Lykke til PK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Marius hvis du leser tråden en gang til står det at Marius Helstad kansje tar ENTC, Og man bestemmer jo selv hvilket fly man skal bruke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Marius Helstad kansje tar ENTC ENTC er nå booket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Man må nok fortsatt booke en posisjon på VACCSCA sine sider og foreløpig står følgende i Norge (alt UTC): 17:00-20:00 ENBD_CTR Erik Schøyen 18:00-20:00 ENBO_APP Erik Schøyen (PKJ) 18:00-21:00 ENTC_APP Marius Helstad Håper evt. at dere andre ATC'er booker posisjonene dere sier her at dere ønsker slik at piloter allerede nå kan planlegge og dermed fristes til å fly i Nord-Norge på søndag. Også minner jeg om at det forventes at man sitter den bookede tiden ut... Man flyr med hvilket som helst fly, men husk at du skal ha rullebanelengde til flyet du velger. Tror neppe Rørvik er egnet for 747, f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ENTR_CTR - Karl Mathias Moberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ENTR_CTR? Trondhjæm controll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jepp. Heter egentlig ENBD_S.. Bodø sør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Da her jeg booket ENDU_APP. Jeg ser frem til å sammarbeide med deg, Marius! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Meg det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Meg det?? Tenkte det var en logisk sluttning når vi kommer til å sitte på posisjoner som grenser til hverandre. Blant annet vil de aller fleste fly som kommer til ENTC sørfra krysse gjennom ENDU-luftrommet. Jeg håper i alle fall at all denne ATC-aktiviteten vil dra trafikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Deg eller Marius Bråthen sikkert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Tenkte det var en logisk sluttning når vi kommer til å sitte på posisjoner som grenser til hverandre. Blant annet vil de aller fleste fly som kommer til ENTC sørfra krysse gjennom ENDU-luftrommet. Jeg håper i alle fall at all denne ATC-aktiviteten vil dra trafikk! Hallois! Rutefly sørfra (SAS/NAX) blir handla direkte over fra ENBD til Tromsø. Dette skjer cirka på TMA border mellom Evenes og Bardufoss, etter at de har fått descend ned til FL110 mot GIBMO/GIRUL. Fly i lavere høyder får Bardufoss kose seg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Takk for info, Knut Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Da sitter du med annen informasjon enn meg, Knut Einar. Klarering ned mot GIMBO og rundt til nordsiden av ENTC vil nok stort sett holde seg over FL110 til de er klar av ENDU-luftrom, men fra GIRUL til MOLON sier de ofisielle kartene 7000ft. Siden dette er innenfor ENDU-luftrom skal det uansett klareres med ENDU_APP(!), selv om handoff kan foregå direkte til ENCT_APP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Vi får ta en prat om det i morgen, tror jeg. Så blir vi nok enige hva som er mest praktisk for oss, uavhengig av hva som er mest praktisk IRL Hyggelig at det blir mange ATC'er i Nord-Norge i morgen - håper pilotene støtter opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Da sitter du med annen informasjon enn meg, Knut Einar. Klarering ned mot GIMBO og rundt til nordsiden av ENTC vil nok stort sett holde seg over FL110 til de er klar av ENDU-luftrom, men fra GIRUL til MOLON sier de ofisielle kartene 7000ft. Siden dette er innenfor ENDU-luftrom skal det uansett klareres med ENDU_APP(!), selv om handoff kan foregå direkte til ENCT_APP. Vi ringer ikke Bardufoss ang. rutefly inn til Tromsø via GIRUL-MOLON bane 01. De får desc ned til 110 og blir handla rett til Tromsø fra ENBD. Videre desc blir en sak mellom Bardufoss og Tromsø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Dessverre så får ikke Per-Kristian trent som app allikevel. Men vi fikser det sånn at PK observerer og "hjelper meg" med ATC i ENBD og ENBO slik at ENBO fortsatt står som booket. Blir det mye trafikk ber jeg kanskje om at noen av dere andre tar ENBO. Ok? Håper fortsatt på masse trafikk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Er det ventet mye trafikk? Logger meg vel straks på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ser bare bergen_APP på logget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.