Gå til innhold

Vanvittig simulator


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Må tro jeg har kommet til himmelen folkens...

 

Her på Gullfaks C så er de nå i ferd med å bygge en skikkelig solid simulator bestående av Go Flight utstyr, project magenta og prosjektorer.. Ser ut til at denne vil bli meget meget flott til slutt..

 

Skal prøve å få noen bilder av den i løpet av perioden min her ute nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Knudsen er engasjert og fungerer som konsulent for dem håper jeg på og regner jeg med?

 

hehe nei er ikke så delaktig i dette prosjektet, de har meget flinke folk på jobben og de fleste er allerede piloter..

 

Ansvarlig som jeg har vært i kontakt med er en del an LTT = Lufttransport Tampen.. Det er gutta som styrer all flytrafikk for hele Tampen feltet bestående av enormt mange plattformer.. Fra 0ft opp til 2000ft..

 

Fikk være så heldig å komme på besøk i kontroll sentralen i dag og fikk også omvisning av de forskjellige systemer. Her har de alle systemene dere vil finne i et helt vanlig tårn, approach sentral og helt sikkert samme som hos de som sitter som stavanger control, oslo control, bodø controll osv.....

 

Meget imponerende å se faktisk hvor mye de har stått på for å ordne til slik at de ansatte her skal ha et godt velferdstilbud og særlig da for de med god sunn flyinteresse.

 

LTT ansvarlig som jeg har vært i kontakt med å fått mulighet til å gi en del råd og tips eier eget fly stasjonert på Torp flyplass... Regnummeret om jeg ikke husker helt feil for de som ønsker å vite dette eller kanskje også kjenner til dette er LN-ACP

 

Her er bildet av herligheten.. Flyet har trykk kabin og full IFR instrumentering.... Alldeles nydelig fly...

 

http://www.airliners.net/open.file/0812990/L/

 

(Legg merke til weather radaren under vingen.... Full radar må til..)

 

Stilig Hvilken flytype/helikopter er det snakk om?

 

Flysimulatoren her vil bli når gutta er helt ferdig GA type rated med da tanke på CESSNA, BEECHCRAFT , PIPER osv....

 

De skal bygge full cockpit med styring gjennom Project Magenta, 3 prosjektorer og panel osv...

Til slutt vil det også bygge total skall på hele herligheten med egen bruker pålogging for folk flest.. Enkelt å starte simulatoren og enkelt å velge seg frem. Rå grafikk men det meste ikke særlig stor satsing på eyecandy.. Noe som kommer i siste rekke... Bare nå fly denne med default settings og NA flyplasser installert...

 

Resten av ting som tydeligvis er planlagt..

 

Norway Mesh

Norway Cities

Norway Bridges

Norway Roads

Scenery Sunnmøre

 

Og noe annet kanskje.. Alt etter skjønn vel å merke seg...

 

Jeg personlig synes de alle har lagt igjen mye arbeid i dette tross en lang og hard arbeids dag på 12 timer +

 

Her ute finner dere alle typer spesialister, til og med flymekanikere som aktivt er med på herligheten..

 

Til å nevne så er plattform sjefen her aktiv pilot også.. Det er tøft det.

 

Sluttvis vil jeg få si at det trolig ikke blir så mye bilder enda, for jeg har ikke med noen kamera å ta bilder med for å poste dette herligheten her..

 

De har nettopp installert Wideview og sliter litt med innstillingene av den.. ja ja vi får se om ikke det kan fikses også vel ?

 

Ellers vil jeg si at dette er den beste plasse å være på i mine øyne, synd jeg må hjem den 27 september. Får bare håpe det blir flere turer hit..

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...