Gå til innhold

squawbox


Petter Kverneng

Anbefalte innlegg

dette var kult. det er dog få som kontrolerer lufta i Norge. tenkte jeg skulle gjøre det. men det var vanskeligere en jeg trodde å sette opp atc grei, så jeg gidda ikke :P

 

Du må uansett ha trening i Vaccsca før du kan sitte ATC. Der får du også hjelp til å sette opp ATC programmet.

 

Se på www.vaccsca.org.

 

Og som Arild sa.. Dette er ikke en multiplayer hvor du kan gjøre hva du vil.. Vi prøver å fly reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager jeg plutselig forsvant i stad... Nå har jeg dedusert meg frem til at det må være noe med PC'en min, etter at jeg har kjøpt nytt trådløst kort, har fått nytt eget nett og problemene med oppkoblingen er der fortsatt...

 

Men; "Established on the localizer/ILS" er noe ATC ber om at piloten rapporterer fordi vi vet at du da er etablert på vei mot VOR'en (på vei mot rullebanen.). Localizer er når ATCønsker å få vite når du er horisontalt på riktig kurs (flyet har fanget LOC-kursen). Om ATC ber om Report when established on the ILS, så ber vi deg om å rapportere når du er etablert både horisontalt og vertikalt. Både på localiser og glideslope. Var det mer rotete enn oppklarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager jeg plutselig forsvant i stad... Nå har jeg dedusert meg frem til at det må være noe med PC'en min, etter at jeg har kjøpt nytt trådløst kort, har fått nytt eget nett og problemene med oppkoblingen er der fortsatt...

 

Men; "Established on the localizer/ILS" er noe ATC ber om at piloten rapporterer fordi vi vet at du da er etablert på vei mot VOR'en (på vei mot rullebanen.). Localizer er når ATCønsker å få vite når du er horisontalt på riktig kurs (flyet har fanget LOC-kursen). Om ATC ber om Report when established on the ILS, så ber vi deg om å rapportere når du er etablert både horisontalt og vertikalt. Både på localiser og glideslope. Var det mer rotete enn oppklarende?

 

det var ikke rotete. takk:)

 

men *kremt* hva er vox server og vox channel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. takk. jeg sliter i det heletatt med greia. hvor står det hva jeg skal skrive i position name og frequency? manualen suger btw.

og når jeg skal connecte står det:"requested level too high"

 

I position name kan du egentlig skrive hva du vil. f.eks. ENGM_TWR.. og frequency kan f.eks. være 120.450 (approach) Dette finner du i kontroller lista.

 

Du må logge deg på med observer rating, ellers så vil du få den "requested level to high".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...