Gå til innhold

Leie av helikopter


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg lurte på om noen vet hvor det er mulig å leie et helikopter? Helikopteret skal hente en person på en båt i nordsjøen (båten har helikopterdekk), og fly han tilbake i land. Jeg vet det ikke er småtterier det er snakk om rent økonomisk, men det er jo ikke jeg som skal betale (eller få lov til å fly helikopter for den del "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leie helikopter koster en del, tror det var snakk om 3000,- timen når noen kompiser leide et helikopter for å fly de på skoleballet for noen år siden.

Men alt avhenger vel egentlig av hvor stort helikoperet er, og hvor det må fly fra/til.

Finn derfor et lokalt helikopterselskap, evt. hør med den lokale flyklubben, kanskje de vet om en privatperson som eier et helikopter som gjør det litt billigere enn et selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000,- kr er for en liten stempeldrevet sak med plass til 2 personer, og jeg tror man skal slite litt for å få et slikt til å reise langt pokker ut i nordsjøen for å hente noen.

 

Man må nok til med en dyr to motors sak med godkjenning, og jeg vil tro kostnadene beløper seg til en 20-30.000 i timen.

 

Mitt forslag er å høre med helikopter service eller norsk helikopter, det er jo dem som driver med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid to-motors helikopter ved tre anledninger (for filmopptak), og timeprisen ligger på ca 13.000,- (eks. mva, mva på persontransport er 8% tror jeg... ikke 25), for flygning utenfor kysten er det krav til 2-motors.

 

2 motors vibrere mye mindre enn 1 motors, og er derfor et must ved filmopptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke... men det er blitt meg fortalt.

 

Skulle kanskje ikke vært så bastant og sagt at "det er et must", heller holdt meg til "det er blitt meg fortalt"...

 

Anyway, morsomt om noen som kan noe om dette kan oppklare det.

 

Edit:For filmopptak av den typen jeg driver med, har jeg behov for unngå vinduer, et typisk 2 motors helikopter har skyvedør eller dør som kan tas av, slik at man får fri sikt, mulig jeg har blandet dette med 1-2 motor ang. vibrasjoner... (for det å ikke filme gjennom et vindu er et must nemlig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...