Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Ok. Da skjønner jeg. Ser på NOTAM'en for OSDI og på Google Earth og det ser ut som det er noen byggearbeider på 23R. Velger 23L allikevel, jeg altså De har til og med malt over 23R... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 De har forlenget RWY 23R, så nå er denne akkurat like langt som 23L. Slik jeg forstår det av NOTAM'en så ble rullebanen nyåpnet i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Å stole på Google Earth som kart er med andre ord fånyttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takker for en herlig tur gutter! Lenge siden jeg har hatt det så trivelig i cockpiten, og den utsikten vi fikk når vi begynnte å nærme oss Midt-Østen! Håper vi kan gjøre en reprise på dette ved en senere annledning, ha en fortsatt herlig uke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har det klikket for deg eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Ivar! Bedtime! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Og selvfølgelig, under litt hyggeligere omstendigheter. Måtte bare spessifisere det siden man kan tolke det på så mange måter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Uansett omstendigheter liker jeg denne typen turer som forholder seg nogenlunde reelt til verden omkring oss. Jeg hadde mye morro av å kjøre supportere hjem fra VM, f.eks. Da kommer du deg til destinasjoner du aldri ellers hadde tenkt på å kjøre til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ja. Helt enig med Erik. Vi må få til enda mer aktivitet rundt groupflights. For å være litt off-topic synes jeg det er litt for lite flyinns utenom det vanlige "flyinnet" hver søndag. Kanskje dumt av meg å klage på det siden jeg heller ikke prøver å legge noe arbeid i det. Men sånn går det når man ikke har så mye tid til overs. Uansett...Det var kjempegøy å sitte atc da dere tok turen ut fra Gardermoen. Og ganske fint på mange måter...at vi nordmenn hjelper til og sender ned fly for å hente våre landsmenn hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Vi har jo flere eksempler på slike groupflights, spessielt turen vi hadde fra Gardermoen til Seattle etter orkankatastrofen! Vi var vel rundt 6-7 fly som fløy humanitær hjelp, vet kan kanskje virke litt rart, men det viser også på en måte at vi bryr oss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 New Orleans? Joda, flott tur, og du verden for en helikoptertrafikk der var når vi kom frem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jepp Ivar og Wærner,vi har hatt mange flotte rescue-flights Orkankatastofen i USA,flodbølgekatastofen i Asia er noen av dem..Vi bryr oss! Kunne ikke la være å gå glipp av denne også, så nå er Coast Air sin 767-300ER på retur med full pax fra Damaskus,venter og lande på Gardermoen kl.00:30 (lokal) Litt info: FP: OSDI-ENGM LEBOR dct BRAVO dct NIKAS L615 VESAR UB545 MUT UL621 GRU UN133 PENOR UL727 SORPI Block time 4:30 Flight time 4:15 Distance (nm) 1977 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 God tur Einar! Skulle gjærne stillt opp som ATC, men må søke sengen snart, skal tidlig på jobb i morgen. Regner med noen andre av "gutta" er på vei opp i tårnet i dette øyeblikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Joda Ivar blir sittende her en stund nå.. Skal ikke på jobb før 3 i morra så har ikke no imot en langkveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Takker New ETA GEN 00:23 Har slitne men lykkelige pax ombord,så Martin hold et kriseteam klar ved gate. EDIT) Takk for ATC-service fra ENGM_APP og TWR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.